منو

تعهد کمیته امداد برای ایجاد 500 هزار شغل در سال 1401/موفقیت کمیته امداد کرمان در اشتغال‌آفرینی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: با توجه به اینکه در سال آینده تعهد ایجاد 500 هزار فرصت شغلی را داریم در حال حاضر در استان‌های مختلف برنامه سال آینده تبیین می‌شود.

۲۲ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش ایستار، مرتضی فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور امروز در آیین تجلیل از ایده‌های برتر رویداد شتاب‌دهی از خونه تا کارخونه و ایده تا بازار مددجویان و فارغ‌التحصیلان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اظهار داشت: از رویکردهایی که در کمیته امداد در سنوات گذشته شروع شده حرکت به سمت مشاغل دانش بنیان و سوق دادن جوانان به سمت فضای علم و فناوری و مشاغلی است که پایه آنها نوآوری و خلاقیت‌ها و همچنین دانش و فناوری است.

وی با بیان اینکه در این جهت، جریان برگزاری رویدادها در مجموعه خانواده کمیته امداد آغاز شده است، افزود: با توجه به اینکه در سال آینده تعهد ایجاد 500 هزار فرصت شغلی را داریم در حال حاضر در استان‌های مختلف برنامه سال آینده تبیین می‌شود و سعی می‌شود علاوه بر تحقق کمی مشاغل توجه به ارتقای کیفی مشاغل، مشاغل نوین و مشاغل دانش‌بنیان و مهارت آموزش و به ویژه سرمایه‌گذاری روی اقشار جوان است را تبیین ‌کنیم و امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل و مسئولان استانی بتوانیم سال آینده هم خدمات قابل توجهی به قشر محروم کشور انجام دهیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور بیان داشت: به طور خاص در استان کرمان امسال هم در جذب منابع و تحقق فرصت‌های شغلی بالای  100 درصد محقق شده و در سال آینده باید حدود 24 هزار فرصت شغلی باید در این استان تلاش شود که ایجاد شود که برای این امر بیش از 1300 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

250 ایده در رویداد شتاب‌دهی پذیرفته شد

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان گفت: این مراسم به منظور تجلیل از کسانی که در بحث اشتغال و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت با این نهاد همکاری کردند برگزار شد.

وی ادامه داد: این همایش دو بعد داشت یکی تجلیل از 500 نفر از فرزندان خانواده تحت حمایت کمیته امداد که در رویداد شتاب‌دهی شرکت کرده و ایده داده بودند که 250 ایده پذیرفته شده بود که شش تیم به عنوان برتر انتخاب شده بودند که امروز با حضور مسئولان از آنها تجلیل شد و قسمت دوم هم کسانی که در تحقق برنامه‌های اشتغال کمیته امداد در استان کرمان موثر بودند مخصوصا بانک‌ها که نقش اساسی و با همکاری که داشتند بالای 100 درصد اعتبارات اشتغال استان جذب شد.

وی ادامه داد: در حال آماده شدن برای تحقق برنامه‌های تعیین شده در حوزه اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها برای سال 1401 هستیم.

موفقیت کمیته امداد کرمان در اشتغال‌آفرینی

علی زینی وند استاندار کرمان گفت: با ابتکار و همت و پشتیبانی کمیته امداد فراخوان ایده‌های مختلف داده شد، گزارشی که دادند هر دو مجموعه مورد اقبال جوانان خانواده کمیته امداد قرار گرفته بود و ایده‌ها و اختراعات خوبی داشتند که بخشی امروز تجلیل شد.

وی افزود: بدون شک این ایده‌ها باید در یک بانک اطلاعاتی جمع‌بندی و روی آن کار شود، مجموعه کمیته امداد کارهای مفیدی در حوزه اشتغال‌آفرینی انجام داده است این حوزه‌ای که الان ورود کرده حوزه دانش و تبدیل ایده‌ها به محصول و تجاری‌سازی بسیار حوزه خوبی است و در دل خانواده امداد جوانان تحصیل کرده بسیار وجود دارد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال‌آفرینی جزو دستگاه‌هایی است  که موفقیت بسیار بالایی در استان داشته و من تشکر ویژه می‌کنم از همه مجموعه کمیته امداد و امیدوارم در سال آینده نیز با برنامه در حوزه اشتغال آفرینی موفق باشند.

وی گفت: در حال حاضر کمیته امداد حدود 14 هزار شغل ایجاد کرده با اعتباری حدود 500 میلیارد تومان و بیش از 100 درصد به اهداف خودش رسیده و جذب منابع داشته است که در این رابطه هم از کمیته امداد و بانک‌ها تشکر می‌کنم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.