منو

حمایت کمیته امداد کرمان از ۵۵۰۰ قالی‌باف

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: هم‌اکنون بیش از ۵۵۰۰ قالی‌باف فعال تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که اکثر این قالی‌بافان بیمه هستند.

۲۶ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش ایستار، یحیی صادقی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته رویکرد جهشی و چشم‌گیری در زمینهٔ تولید فرش دست‌باف در استان داشته‌ایم، اظهار داشت: ۳ هزار و  ۸۲۰ تخته فرش دست‌باف به متراژ 42 هزار مترمربع طی سال جاری توسط مددجویان استان تولید و روانه بازار فروش شده است.

وی ارزش فرش‌های تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان طی سال جاری را بیش از 220 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ قالی‌باف فعال تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که اکثر این قالی‌بافان بیمه هستند.

صادقی تعداد دارهای فعال قالی مددجویان را بیش از پنج هزار دار بیان کرد و گفت: به‌منظور حمایت از قالی‌بافان تحت حمایت، فرش‌های تولیدی آن‌ها با برند احسان بدون واسطه توسط این نهاد به فروش می‌رسد.

وی افزود: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و موردنیاز بازار، تأمین مواد اولیهٔ مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان باقیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافندهٔ تحت حمایت کند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به این‌که استعداد سنجی قالی‌بافان و مشاورهٔ شغلی آن‌ها به‌صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی است، گفت: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحدهای مربوطه معرفی می‌شوند تا با تهیهٔ امکانات نقشه و مواد اولیهٔ موردنیاز توسط کمیته امداد، طرح راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مددجویانی که با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد آغاز به بافت فرش کرده‌اند در کنار رسیدگی به امورات روزمره زندگی شخصی و خانوادگی، از درآمد مناسبی نیز برخوردارند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.