منو

کرمان آماده پذیرش میهمانان نوروزی و زائران حاج‌قاسم است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: به‌منظور آمادگی استان برای پذیرش میهمانان نوروزی و زائران حاج‌قاسم، ارتباط خوبی بین ستاد کرونا و ستاد نوروزی شکل گرفته و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود و با همکاری و همدلی مسوولان و مردم، فضا آماده است برای اینکه یک نوروز خوب پیش رو داشته باشیم.

۲۶ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ، رحمان جلالی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان امشب در خصوص سفرهای نوروزی در استان اظهار داشت: با همکاری مردم توانستیم پیک کرونا را با موافقیت پشت سر بگذاریم اما نباید دچار خطای راهبردی شویم و با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این وضعیت را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به واکسیناسیون گسترده، جنس محدودیت‌ها با گذشته متفاوت شده و در بستر سامانه امید مدیریت هوشمند اعمال می‌شود، عنوان کرد: در حوزه اصناف با همکاری اتحادیه و خود اصناف بالغ بر ۷۰ درصد کد رهگیری سلامت را دریافت کردند و این اتفاق باید در تمامی اصناف رقم بخورد و تقاضا داریم از ۳۰ درصد بقیه نیز پروسه تکمیل شود چون محدودیت‌هایی برای آنها اعمال خواهیم کرد.

جلالی تصریح کرد: در حوزه مدیریت، سیاستگذاری خوبی شده است اما گاهی در اجرا مشکلاتی ایجاد می‌شود، ایده خوبی امسال در ستاد در نظر گرفتیم و از تمام ظرفیت‌های حاکمیتی از جمله بسیج و … برای نظارت استفاده می‌کنیم و در روستاها و مناطق ییلاقی نیز مدیریت کرونا به دهیاران، بخشداران و فرمانداران واگذار شده و تیم‌هایی شکل گرفته و روزانه رصد و گزارش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارتباط مردمی برای نظارت‌ها  از طریق سامانه دانشگاه علوم پزشکی به شماره ۳۷۴۷ فعال است و مردم می‌توانند تماس بگیرند، گفت: به‌منظور آمادگی استان برای پذیرش میهمانان نوروزی و زائران حاج‌قاسم، ارتباط خوبی بین ستاد کرونا و ستاد نوروزی شکل گرفته و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود و با همکاری و همدلی مسوولان و مردم، فضا آماده است برای اینکه یک نوروز خوب پیش رو داشته باشیم.

جلالی با بیان اینکه نظارت بر بحث ترددها از طریق سیستم ناجا رقم می‌خورد و هیچ محدودیتی برای ترددها نخواهیم داشت مگر برای کسانی که واکسن نزدند، خاطرنشان کرد: مبنا هم تزریق دو دز واکسن است ولی توصیه می‌کنیم مردم دز سوم هم تزریق کنند.

روند نزولی بیماران کرونا در کرمان

محسن بارونی معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: از ۱۵ اسفندماه طرح بسیج سلامت نوروزی را در استان داشتیم که با حضور ۳۱ تیم و ۲۹۹ نفر از بازرسان بهداشت محیط تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه روند بیماری کرونا نزولی است اما در کرمان اکثر شهرها قرمز است و باید دستورالعمل‌ها رعایت شود که در خصوص رستوران‌ها در طرح بسیج سلامت نوروزی با ظرفیت ۲۰ درصد در شهرهای قرمز باید میهمان بپذیرند و اگر تغییری در رنگ‌ها صورت بگیرد اعلام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها بسیار ضروری است چون مسافران زیادی در استان خواهیم داشت، بیان داشت: در طرح بسیج سلامت همه محورها دیده شده و به بازرسان ابلاغ شده است و اگر تخلفی دیده شود در محل با صنف متخلف برخورد می‌شود.

بارونی با اشاره به اینکه روند نزولی بستری و سرپایی‌های کرونا در استان بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: ناظران با توجه به رنگ‌بندی و شرایط بر اساس دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری جلو می‌روند و تذکرات خودشان را می‌دهند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + نه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.