منو

تحقق ۲۹ فقره رهایی از قصاص توسط دستگاه قضایی کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از تحقق ۲۹ فقره رهایی از قصاص با تلاش مسؤولان قضایی استان در سال گذشته خبر داد.

۱۶ فروردین ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در کنار روحیه گذشت و صلح دوستی مردم کرمان، تلاش‌های مسؤولان قضایی استان و مساعدت‌های سران طوایف و ریش سفیدان، سال گذشته تعداد صلح و سازش و رهایی از قصاص در استان کرمان مسرت بخش بود.

وی با اشاره به تحقق ۲۹ فقره صلح و سازش در استان کرمان افزود: سال ۱۴۰۰ تلاش‌های بسیاری برای ایجاد صلح و سازش و بازگشت تعدادی از محکومان قصاص به آغوش خانواده انجام گرفت.

 رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین به تدوین و اجرای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار اشاره و خاطرنشان کرد: این عمل از ابتکارات دادگستری کل استان بوده و برای نخستین بار در سطح کشور در استان کرمان اجرایی شده است.

موحد ابراز کرد: تلاش‌های گسترده شورا‌های حل اختلاف استان در راستای ایجاد سازش در پرونده‌ها به نتایج بسیار خوبی ختم شده و این استان جایگاه خوبی را در سطح کشور در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر استفاده از ارفاقات قانونی و اعطای عفو به زندانیان واجد شرایط اشاره کرد و افزود: با توجه به این تاکیدات و دغدغه‌های مسؤولان قضایی استان و با بررسی‌های دقیق انجام گرفته توسط مسؤولان مربوطه در سال گذشته تعدا ۸۱۹ زندانی مورد عفو واقع شده و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.