منو

استاندار کرمان: تعهد اشتغال استان کرمان در سال جاری ۶۳ هزار شغل است

استاندار کرمان اظهار کرد: تکلیف ۶۳ هزار شغل توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری نیز کار سختی نیست و استان ظرفیت آن را دارد.

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش ایستار،علی زینی‌وند ۱۰ اردیبهشت ماه در شورای برنامه‌ریزی استان عنوان کرد: در شورای برنامه‌ریزی یکی از استان‌های هستیم که برنامه‌های استان به صورت ویژه دیده‌ایم و کارای موثری هم در استان انجام شده است.
وی با بیان این مطلب که حداقل رشد اقتصادی استان در سال جاری ۷.۸ تا ۸ درصد باشد، اظهار کرد: استان این ظرفیت را دارد که این رشد را به آسانی محقق کند.
استاندار کرمان گفت: سال گذشته استان کرمان با وجود ۴۰ هزار نفر تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی به میزان ۵۳ هزار شغل ایجاد کرده است، ضمن اینکه۱۰ تا ۱۲ هزار شغل که بنگاه‌ها و بنیاد برکت و بسیج انجام دادند در سامانه اشتغال استان ثبت نشده است.
وی گفت: با اینکه ۲.۴ درصد در حوزه بهره‌وری برای استان سهم گذاشته شده اما با ورود واحدهای راکد و ظرفیت‌های معطل مانده، ظرفیت بسیار بالاتری خواهیم داشت، منوط به اینکه دستگاه‌های متولی از جمله صمت و جهاد کشاورزی، شناسایی و نسخه دقیق آنها را داشته باشند.
زینی‌وند تصریح کرد: منظور از ورود به فعالیت‌های راکد آنهایی است که می‌توانند به چرخه اقتصادی استان برگردند.
وی گفت: ظرفیت بهره‌برداری در بخش‌های سرمایه‌گذری خارجی، بازار سرمایه و صندوق توسعه ملی را باید بالا ببریم و سهمی که برای بخش خصوصی یا نهادهای حمایتی دیده شده، افزایش یابد.
استاندار کرمان بیان کرد: هر اقدامی باید مبتنی بر حوزه تولید دانش بنیان باشد و دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها برنامه‌های خود را براساس سند آمایش استانی و ملی و اسناد شورای برنامه‌ریزی و گفتگوی استان ارائه دهند.
زینی‌وند اظهار کرد: در همه طرح ها بحث محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد و این به معنی توسعه پایدار است. نگاه ما در محیط زیست اعمال دقیق الزامات محیط زیستی است.
وی اجرا و توسعه پنجره واحد الکترونیک را مورد تاکید قرار داد و افزود: رشد و توسعه بدون فرآیند الکترونیکی و شفافیت اتفاق نمی‌افتد.
استاندار کرمان همچنین کیفیت بخشی در بخش کشاورزی، توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و صنایع واسط را لازم دانست


برچسب ها:

یک پاسخ به “استاندار کرمان: تعهد اشتغال استان کرمان در سال جاری ۶۳ هزار شغل است”

  1. علی گفت:

    بزرگترین معدن مس روباز دنیا در رفسنجان هست و پانزده هزار نفر نیروی بیکار در رفسنجان آنوقت شهرهای اطراف رفسنجان که مشاغل رفسنجان را گرفتند کمتر از دوهزار نفر بیکار دارند. رسانه های رفسنجان هم که اغلب محافظه کار هستند و بیشتر خبرها را کپی می‌کنند بجای اینکه خودشان را در چالش مشکلات رفسنجان قرار بدهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دوازده =

مطالب مرتبط
«ملی مس» سرآمد در تولید/گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما کلید خورد

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم شهرنما خبر داد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فعالیت یک هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان/ از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از فعالیت یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.