منو

فراری دادن سرمایه گذار در رفسنجان این بار توسط اوقاف

سرمایه گذار پروژه پیامبر اعظم (ص) گلایه های خود را از توقف هفت ساله این پروژه به دلیل عدم همکاری مسئولین و سنگ اندازی های اداره اوقاف رفسنجان مطرح کرد.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، محمدرضا ملکی مدیرعامل و سرمایه گذار پروژه پیامبر اعظم(ص) در نشست خبری با خبرنگاران رفسنجان با اشاره به اینکه فعالیت این پروژه از سال ۹۱ آغاز شده است اظهار داشت: این پروژه نبش میدان ابراهیم شهرستان رفسنجان که بافت قدیمی شهر است به مساحت ۱۰ هزار متر مربع قرار دارد و ۹۴ درصد آن پیشرفت فیزیکی داشته اما به مدت ۷ سال است که متوقف شده است.

وی با اشاره به امکانات موجود در این پروژه عنوان کرد: پروژه پیامبر اعظم (ص) شامل ۳۵۰ مغازه، شهربازی، هایپر استار، پارکینگ، شهربازی ویژه کودکان، بازار موبایل، بازار فرش، بازار طلا فروش ها، کافی شاپ، رستوران، باشگاه بدنسازی، قسمت اداری و… است.

ملکی اشتغالزایی در این پروژه را برای بیش از ۸۰۰ نفر خواند و افزود: در زمان ساخت این بنا ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر مشغول به کار بودند.

وی در خصوص میزان سرمایه گذاری در این پروژه بیان کرد: در ابتدا مبلغ ۳۴ میلیارد تومان هزینه برآورد شده بود اما تاکنون که ۱۰ سال از شروع فعالیت ما میگذرد ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و برای فاز دوم این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه پیش بینی میشود.

سرمایه گذار پروژه پیامبر اعظم (ص) با اشاره به اینکه سهم مردم، شهرداری و اوقاف و امور خیریه در این پروژه ۳۴ درصد است بیان کرد: هزار و پنجاه متر مربع سهم اداره اوقاف و امور خیریه است که باید واگذار کنند.

ملکی سد معبر سه باب مغازه در جلوی درب این پروژه را مانع بهره برداری از آن خواند و افزود: اداره اوقاف ۱۵ درصد بیشتر از سهم خود از این مجموعه را گرفته است، اما اجازه تخریب این سه مغازه اوقافی را نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه این سه مغازه به گفته مهندسین نظام مهندسی فرسوده هستند و هر لحظه ممکن است تخریب شوند اظهار کرد: برخی از مردم فروش ملک و خانه، طلاجات و دریافت تسهیلات در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند و حتی چند نفر از سرمایه گذاران در طی این سال ها فوت کرده اند و بعضی از افراد علاوه بر اینکه از کار بیکار شده و کسب و کارشان دچار مشکل شده است اما علی رغم تلاش های بسیار و گفتگو با مسئولین هیچ کدام از مسئولین وقت در بهره برداری از آن کمک نمی‌کنند.

ملکی عنوان کرد: سرمایه گذاری در رفسنجان با وجود اینگونه موانع کار اشتباهی است و موجب ناامیدی سرمایه گذاران میشوند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 8 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.