منو

محکومی که پای چوبه دار رفت و بخشیده شد

دادستان رفسنجان خبر داد:با جلب رضایت اولیای دم پس از ۷سال یک محکوم به قصاص پای چوبه دار بخشیده شد.

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، ايمان شهسواری دادستان رفسنجان از جلب رضایت اولیای دم پس از گذشت ۷سال از وقوع قتل خبر داد و گفت: متهم این پرونده در سال ۱۳۹۴ مرتکب قتل عمدی و روانه زندان شده است.

ايمان شهسواری در تشریح این خبر افزود: اولیای دم با گذشت از قصاص محکوم علیه به یک انسان زندگی دوباره بخشیدند و با این اقدام خداپسندانه موجبات شادمانی خانواده محکوم را فراهم آورده و همچنین سبب اصلاح زندانی و بازگشت مجدد وی به آغوش خانواده و اجتماع شدند.

وی اظهار کرد: جلب رضایت اولیای دم در این پرونده با تلاش و پیگیری‌های مصلحین وحکمین قرآنی ،کانون بسیج حقوقدانان، شورای حل اختلاف زندان ،کمیته صلح وسازش به ویژه قاضی اجرای احکام  و نیز مسئولین و کارکنان زندان رفسنجان با نگاه اخلاقی و معنوی و تاسی از سیره اهل بیت (ع) و نظر به اینکه گذشت از ارزش‌های دینی و نشانه تقوی الهی است، حاصل شده است.

دادستان عمومی وانقلاب رفسنجان به نحوه اعلام رضایت اولیای دم نیز اشاره کرد و گفت: اولیای دم این پرونده در زمان اجرای حکم قصاص در حالی که طناب دار بر گردن ایشان آویخته بود بعد از حدود۷ سال از خون مقتول گذشتند و متهم این پرونده از قصاص رهایی یافت.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.