منو

دانشنامه دفاع مقدس کرمان تدوین می‌شود /رونمایی از سردیس «شهید سلیمانی» در فرودگاه کرمان به‌مناسبت سوم خرداد

استاندار کرمان بر تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان کرمان تأکید کرد و گفت: با توجه به مرجع‌بودن این مجموعه علمی، کار تهیه و تدوین آن با رعایت کامل استانداردهای علمی پیگیری و دنبال شود.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان امروز در نشست شورای استانی هماهنگی دفاع مقدس با اشاره به اهمیت تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان کرمان اظهار کرد: با توجه به مرجع‌بودن این مجموعه علمی، کار تهیه و تدوین آن با رعایت کامل استانداردهای علمی پیگیری و دنبال شود.

استاندار کرمان، توجه ویژه در تهیه و چاپ کتاب‌های دفاع مقدس در حوزه کودکان در اشکال مختلف هنری، صوتی، نمایش، داستان و خاطره مورد اشاره قرار داد.

وی تهیه کتاب خاطرات همسران شهدا را ضروری برشمرد و گفت: همسران شهدا در جنگ مظلوم واقع شدند. خاطرات، مشکلات، مصایب پنهان و گذران زندگی همسران شهید در زمان حیات شهدا و بعد از شهادت آنها باید بیان شوند.

فداکار، چاپ کتاب شهدای دستگاه‌ها و ساخت و تکمیل حرم شهدای گمنام در سطح استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ساماندهی گلزار شهدای گمنام با همکاری خیران و دستگاه‌ها حتما باید انجام گیرد تا غربت شهدا مضاعف نشود.

وی اظهار داشت: آبرو، عزت و سرافرازی ما از شهداست و همه این را می‌دانیم اما دانستن با یقین تفاوت دارد، باید به مرحله یقین برسیم که هر چه داریم از شهداست و با این دیدگاه دیگر اجازه نخواهیم داد مزار شهیدی نامناسب باشد و خاطرات آنها پنان بماند.

استان کرمان به وجود ۳۰۱ شهید گمنام مزین است

محمود مهدوی‌فرد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان به برکت وجود ۳۰۱ شهید گمنام در سطح استان اشاره داشت و گفت: ۱۲ کمیته آموزش و پژوهش، هنری و نمایشی، اسناد و مدارک، ادبیات و نشر، زنان، موزه دفاع مقدس، راهیان نور، امور پیشکسوتان، تشکل‌های مردم نهاد، رسانه، ورزش و جوانان و اصناف ذیل شورای هماهنگی دفاع مقدس فعالیت دارند.

وی افزود: در تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان کرمان شورای علمی متشکل از چهار گروه شهدا و اشخاص، جغرافیا و نظامی، فرهنگ و هنر، اجتماع و سیاست شکل گرفته و ۸۸۰ مقاله مشخص شده که به چاپ برسند.

مهدوی‌فرد تصریح کرد: سال گذشته ۶۹ مورد کتاب دفاع مقدس در گروه‌های مختلف در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به چاپ رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به ویژه برنامه‌های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: یادواره شهدا، نمایشگاه‌ها، همایش ایثارگران و جانبازان و رژه نیروهای مسلح و برنامه های متعدد فرهنگی، علمی، هنری دیده شده است.

وی همچنین از رونمایی سردیس «سردار شهید قاسم سلیمانی» در محل فرودگاه کرمان به‌مناسبت سوم خردادماه خبر داد و گفت: این سردیس توسط حوزه هنری تهیه شده است.

احمد گروئی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز بر جمع‌آوری و چاپ خاطرات والدین شهدا تاکید کرد و گفت: در این سال‌ها ۶۷ درصد از والدین شهدا به رحمت ایزدی پیوستند و عده‌ای نیز در بستر بیماری به‌سر می‌برند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.