منو

موزه سیم و زر در بازار تاریخی کرمان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: موزه سیم و زر به‌همت بخش خصوصی در بازار تاریخی کرمان راه‌اندازی می‌شود.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کرمان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و یکی از استان های غنی در حوزه گردشگری بوده و دارای بیشترین آثار ثبتی جهانی و آثار ملی است.

فعالی با اشاره به هفته میراث فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد گفت: ۳۶ برنامه متنوع را در سطح استان داریم که با مشارکت بخش خصوصی، سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شوند، ضمن اینکه 28 اردیبهشت بازدید از موزه‌ها و سایت‌های تاریخی رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: موزه سیم و زر به‌همت بخش خصوصی با حضور وزیر وقت در بازار تاریخی کرمان افتتاح شد ولی راه‌اندازی نشده بود که امسال راه‌اندازی می‌شود و موزه بسیار جذابی‌ست.

وی خاطرنشان کرد: در هفته میراث همایش پاسداشت نیم قرن دستاوردهای میراث فرهنگی استان، نشست‌های علمی تخصصی در حوزه  فرهنگی با گروه‌های مختلف برگزار می‌شود.

فعالی عنوان کرد: در سال گذشته ۳۲ میلیارد و ۸۷۹ میلیون تومان اعتبار در کل استان داشتیم که در قالب ۳۹ پروژه هزینه شود و این اعتبارات شامل هشت میلیارد اعتبار استانی و ۲۴ میلیارد اعتبار ملی بوده‌اند.

وی ابراز کرد: نقطه برجسته‌ای در سال گذشته در حوزه میراث رخ داد؛ پروژه‌های میراث در ردیف حمایت از منابع مالی معدنی قرار گرفت، چراکه اعتبارات دولتی به‌واسطه جغرافیایی و ماهیت و خشت و گلی کفاف رسیدگی نداشت و تا الان ۱۵ میلیارد تومان برای پنج پروژه تخصیص یافته از جمله شرکت فرش کرمان که ۵ میلیارد برای آن گذاشته شده است.

فعالی اظهار داشت: در مجموع ۵۶ میلیارد و۱۷۹ میلیون تومان در قالب ۴۵ پروژه اعتباری ۱۴۰۰ در حوزه میراث استان در دست اقدام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موزه جیرفت از سال ۸۶ استارت خورد و پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای نداشت، تصریح کرد: بزرگترین موزه جنوب شرق کشور اصلاح و در دو فاز تعریف شد که فاز اول ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد و در حال مناقصه است و پیگیر اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای این پروژه هستیم و امیدواریم که طی سه سال فاز اول موزه به بهره‌برداری برسد.

فعالی با بیان اینکه  ۲۳۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی استان کرمان است، گفت: کاروانسرای وکیل به‌زودی افتتاح می‌شود و یک هتل پنج ستاره در بافت تاریخی کرمان خواهیم داشت.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.