منو

استاندار کرمان آستین‌ها را از جنوب استان بالا زد

مقصد نخستین سفر شهرستانی استاندار جدید کرمان و منتخب دولت مردمی، جنوب استان بود؛ مناطقی با ظرفیت‌های منحصربه فرد اما درعین حال محروم که استاندار می‌گوید همه امکان ها را برای توسعه آنجا به کار خواهد گرفت.

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش ایستار به نقل از ایرنا ،دکتر محمدمهدی فداکار در سفر به شهرستان های جنوبی استان کرمان در قلعه گنج بعد از بازدید از مناطق مختلف و کلنگ زنی یک کارخانه بسته بندی محصولات کشاورزی، در نشست شورای اداری شرکت کرد.

وی که ۱۱ اردیبهشت ماه امسال از هیات دولت برای استانداری کرمان رای اعتماد گرفت، روز شنبه ۱۷ اردیبهشت در جلسه معارفه خود به متن حکم انتصابش از سوی رییس جمهور اشاره و تاکید کرد که توجه به جنوب استان کرمان به وی تکلیف شده و از برنامه های مهم وی است.

فداکار در نشست شورای اداری در شهرستان قلعه گنج با اشاره به وضعیت مشکلات در بخش های فرهنگی، آموزشی و صنعتی در این منطقه تاکید کرد که از همه ظرفیت ها برای توسعه این منطقه کمک خواهد گرفت.

استاندار کرمان با اشاره به نارسایی های آموزشی بویژه مشکلات مربوط به دانشگاه ها گفت: دانشگاه های پیام نور استان از جمله در قلعه گنج، عنبرآباد، رابر و انار را در زمانی کلنگ زنی کردیم و باید توسعه می یافتند؛ از این دانشگاه‌ها حمایت می کنیم تا تقویت شوند.

فداکار افزود: مشکل تقویت دانشگاه پیام نور قلعه گنج با همکاری نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی رفع می شود.

وی اظهار داشت: در این زمینه ۲ مشکل وجود دارد، اول اینکه این دانشگاه ها از محل بخش شهریه، هزینه های خود را تامین می کنند که بایستی دانشجویان به این دانشگاه بیایند و همچنین ماهم رشته ها را بروز رسانی و به آن کمک کنیم.

استاندار کرمان گفت: رشته های مورد نیاز باید از اکنون در دفتر انتخاب رشته وارد شود تا افراد بتوانند در دانشگاه پیام نور قلعه گنج ثبت نام کنند.

قول مساعد برای تکمیل مجتمع فرهنگی قلعه گنج

وی همچنین با اشاره به بازدید از مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان قلعه گنج قول مساعد برای پیگیری تکمیل این مجموعه را تا پایان سال جاری داد.

فداکار افزود: مشکل تکمیل مجتمع فرهنگی قلعه گنج با همکاری وزارت کشور رفع می شود، این پروژه در زمانی که ارشاد بودم، پیشرفت فیزیکی خوبی داشت اما طی هشت سال گذشته پیشرفتی نداشته است.

تاکید بر استقرار تمامی ادارات در جنوب کرمان

همچنین استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات بعد مسافت جنوب استان تا شهر کرمان افزود: موافق استقرار تمامی ادارات در جنوب استان کرمان هستم، جمعی وسیع از مردم استان کرمان در این منطقه زندگی می کنند که لازم است با استقرار ادارات دسترسی مردم به خدمات آنان تسهیل شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: برخی ادارات در مرکز استان کرمان قرار دارند، در هر حال بعد مسافت تامرکز استان علاوه بر مشکلات فاصله و هزینه، خطراتی برای مردم به وجود آورده است.

جذب نیرو و تکمیل جاده‌ها

وی یادآور شد: جذب نیرو در ادارات استان کرمان از منطقه جنوب این استان بهبود یافته که انشاءالله بهتر هم می‌شود.

فداکار عنوان کرد: فرایند تکمیل جاده های جنوب استان کرمان نیز از محل اعتبارات ملی و کمک استان حمایت می شود.

پیگیری مشکلات جنوب کرمان با همه ظرفیت‌ها

استاندار کرمان گفت: جنوب کرمان علاوه بر بخش کشاورزی، مشکلات غیرکشاورزی نیز دارد که باید پیگیری و رفع شود.

وی ابراز داشت: ستاد راهبردی استان کرمان تجربه ای موفق بوده لذا ستاد راهبردی غیررسمی نیز در جنوب استان طرح کنیم که کارهای جنوب در این مجموعه ساماندهی شود و در زمان راه اندازی زیرساختی فراهم کرده باشیم.

فداکار افزود: این بخش با همفکری و همکاری نمایندگان، ادارات کل و استانداری پیش برود، ضمن آنکه تعهدات سیل در حال انجام است که باید پیگیری شود.

موانع معادن جنوب بررسی شود

وی ادامه داد: بحث معادن خاص در جنوب استان کرمان بایستی در گزارشی جامع ثبت شود تا این معادن را در این منطقه داشته باشیم و موانع آن مشخص باشد تا پیگیری شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.