منو

شهدای روحانی رسیدن به کمال را در «شهادت» جستجو کردند

جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع گفت: شهدای روحانی علم را برای کمال و نهایت کمال را در شهادت جستجو کردند.

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، اولین یادواره شهدای روحانی مدافع حرم با عنوان «تعهد سرخ از حجره تا سنگر»  با حضور خانواده شهدای روحانی مدافع حرم، جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع، فرمانده سپاه ثارالله استان، استاندار کرمان و جمعی دیگر از مسئولان استانی در مصلی امام علی علیه‌السلام کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی شیرازی جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع در این مراسم اظهار داشت: امروز بسیار ناراحتیم که فرمانده ما شهید سلیمانی در کنار ما نیست.

وی عنوان کرد: در اسفندماه سال ۱۳۹۷ کنگره شهدای روحانی مدافع حرم در استان قم برگزار شد و قرار بود سخنران این مجلس سردار سلیمانی باشد که همزمان با دعوت، خانواده معظم شهدای مازندران از ایشان دعوت کرده بودند و ایشان با توجه به اینکه قول داده بوده سخنران کنگره باشد، اما دعوت خانواده شهدا را ترجیح داد و به مازندران رفت.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: برگزاری این اجلاسیه پیش مقدمه برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور در استان قم است.

وی بیان کرد: روحانیت، هزار و ۲۲۲ شهید مسئول و فرمانده ،۲۲ شهید فرمانده لشکر و تیپ،۲۲۲ فرمانده گردان،۵۰ مسئول تبلیغات و معاونت فرهنگی، ۳۹ شهید  مدافع حرم و هزاران رزمنده، جانباز و آزاده دارد.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع تصریح کرد: شهدای روحانی همواره حرف و عمل را به هم آمیختند و شربت شهادت نوشیدند تا اعلام کنند ما مسئولیت را برای بقای دین و انقلاب و اسلام می‌خواهیم.

حجت‌الاسلام شیرازی تصریح کرد: روحانیت همواره علم و عمل را با هم آمیخت تا ملت ایران زیباتر از همیشه معتقد به الگوهایی باشد که در میدان عمل مجاهدانه و شهادت‌طلبانه زیباتر از تراز میدان علم‌آموزی عمل می‌کنند، علم را برای کمال و نهایت کمال را در شهادت جستجو کردند.

 وی با گرامیداشت یاد شهیدان روحانی اصلانی و دارایی، ابراز کرد: این دو شهید روحانی گران‌قدر خون سرخ خود را برای بقای پرچم سبز دین ریختند تا دنیا بداند روحانیت همچنان پای ارزش‌ها، آرمان‌ها، انقلاب و اسلام ناب محمدی ایستاده است.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع با اشاره به اینکه اولین ویژگی روحانیت عالم‌بودن است، گفت: مهاجربودن، مجاهد بودن، عشق به شهادت و رسیدن به شهادت، هدایت، رشد و رسیدن به مقام دوستی با خدا از ویژگی‌های شهدای روحانی مدافع حرم است.

حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به اینکه خداوند می‌خواهد پرچم روحانیت همیشه برافراشته باشد، افزود: برخی از شهدای روحانی مدافع حرم که در عراق و سوریه به شهادت نائل شدند، در حد اجتهاد بودند و طلبه معمولی نبودند و برخی رزمندگان در جبهه سوریه استاد درس خارج بودند و علم را برای دفاع از دین آموختند تا ثابت کنند مجتهد و فقیه در هر رتبه علمی که باشد هدف آن، دفاع از دین و ارزش‌ها است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری ارزش شهید مدافع حرم را متفاوت از شهید دوران جنگ دانستند و مزد این شهدا را دو برابر شهدای جنگ عنوان کردند، زیرا شهدای جنگ را دعوت کردند اما شهید مدافع حرم عاشقانه و با التماس رفتند.

روحانیون در دفاع مقدس در خط مقدم جبهه بودند

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: این کنگره در چهارم خردادماه سال جاری در شهر مقدس قم با حضور مسئولان کشوری و خانواده معزز شهدا برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۴ هزار شهید روحانی در دوران دفاع مقدس تقدیم کردیم که خیلی از افراد در کشور این را نمی‌دانند.

وی با اشاره به اینکه  ۳۹ شهید بزرگ و قهرمان مدافع حرم داریم، گفت: ما امروز در  کرمان میزبان ۲۸ خانواده معزز شهدا روحانی مدافع حرم در این اجلاسیه هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: روحانیون ما در دفاع مقدس و در دفاع از حرم  فقط یک مبلغ نبودند و در این دوران در سخت‌ترین شرایط  در خط مقدم حضور داشتند و در کنار دیگر رزمندگان از حریم آل‌الله و حریم انقلاب اسلامی دفاع کردند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 17 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.