منو

اقتصاد استان کرمان معدن‌پایه است/ کویر یک ظرفیت بزرگ اقتصادی

استاندار کرمان گفت: اقتصاد استان کرمان معدن‌پایه است و باید از این باور خارج شویم که دولت همه‌کاره اقتصاد است و به جد به این مسئله باور دارم که دولت باید سیاست‌گذاری، راهبری و تسهیل‌گری داشته باشد، اما متصدی اقتصاد نباید باشد.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، محمدمهدی فداکار امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کرمان در سخنانی اظهار داشت: شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی جایگاه روشنی دارد زیرا سه قوه و بخش خصوصی در این شورا حضور دارند.

محمدمهدی فداکار ادامه داد: اقتصاد استان کرمان معدن‌پایه است و باید از این باور خارج شویم که دولت همه‌کاره اقتصاد است و به جد به این مسئله باور دارم که دولت باید سیاست‌گذاری، راهبری و تسهیل‌گری داشته باشد، اما متصدی اقتصاد نباید باشد.

وی ابراز داشت: تجربه دنیا و کشور نشان داده است، هرجا بخش خصوصی پای کار آمده، نسبت به‌دولت موفق‌تر بوده است و در بعضی موارد اگر دولت دخالت نکند، کار بهتر پیش می‌رود و دولت می‌تواند، شرایط را تسهیل کند، فرآیندهای پیچیده را اصلاح کند و فرایندهای غیرضرور را از میان بردارد.

استاندار کرمان ادامه داد: محیط‌زیست و بانک‌ها یکی از گرفتاری‌ها در بخش سرمایه‌گذاری هستند در حالی‌که هیچ کدام نباید قربانی دیگری شوند و راهکارها در دنیا و کشور وجود دارد و نباید مانع هم شوند، اما کمتر تولیدکننده‌ای جرات دارد به سمت بانک‌ها برود.

فداکار همچنین تنوع‌بخشی به اقتصاد استانی را یک ضرورت خواند و اضافه کرد: صنعت استان کرمان نیز فولادپایه است و در حالی که بخش گردشگری استان ظرفیت بسیار زیادی دارد اما مغفول مانده و سهم استان از گردشگری بسیار پایین است.

وی از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان کرمان سخن به‌میان آورد و عنوان کرد: بخش کشاورزی ما درجا زده است و یا صنایع تبدیلی نداریم که باید خلق ظرفیت‌های جدید در این حوزه داشته باشیم.

استاندار کرمان بیان داشت: کویر کرمان یک ظرفیت بزرگ اقتصادی است که باید با برنامه‌ریزی لازم زمینه برای بهره‌برداری از این ظرفیت ایجاد شود.

فداکار همچنین پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان کرمان را یک ضرورت خواند و افزود: دستگاه قضایی اختیارات وسیعی دارد که می‌تواند پای کار بیاید و اتاق بازرگانی نیز به برنامه‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای خود را بیاورد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 11 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.