منو

گلایه‌ شدید پورابراهیمی از خیانت شرکت ملی صنایع مس ایران به استان کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت : سال گذشته در حوزه صنعت در استان کرمان در حوزه سنگ‌آهن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای آغاز شده است اما در حوزه مس متأسفانه به‌جز خیانت اتفاق نیفتاد و در ۱۰ ‌سال گذشته باید سه پروژه ملی مس را در استان اجرایی می‌کردیم نه یکی.

۰۵ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در اجتماع رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس شهرستان های رفسنجان و انار در محل حسینیه ثارالله رفسنجان با اشاره به اینکه ساماندهی وضعیت معیشتی مردم اولویت ما قرار دارد بیان کرد: اصلاح ساختار بودجه اولین اولویت مجلس به شمار می رود.

نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه فضای خوبی در استان کرمان برای خدمت به مردم در دولت سیزدهم ایجاد شده است، گفت:برخی فکر می‌کنند جریان مواجهه ما با آمریکا بر سر موضوع هسته‌ای است و فکر می‌کنند اگر در مذاکرات هسته‌ای توافق کنیم با آمریکا مشکلمان حل است درصورتی که این‌طور نیست.

پورابراهیمی افزود: در عرصه ماهیتی هم آمریکایی ها با اصل نظام و انقلاب مخالف هستند لذا در عرصه اقتصادی هرچه در توان داشتند در مبارزه با ایران به کار گرفتند .

وی با اشاره به اینکه دشمن طراحی کاملا هوشمندانه در قالب جنگ اقتصادی را از اواخر دولت آقای احمدی نژاد علیه ایران آغاز کرده است ، عنوان کرد: درطول یک دهه اخیر توسط آن‌ها عملیات تحریم علیه ایران انجام شد و صدمات زیادی به اقتصاد ایران وارد شد.

پور ابراهیمی افزود :ما باید در درون، ساختارهای اقتصادی را تقویت می‌کردیم تا اثر تحریم‌ها کم شود لذا  به دلایل آماده نبودن و شرایط موجود در ایران این اثرات تبدیل به شوک‌های ارزی شد.

وی گفت: در یک دهه اخیر ارزش پول ملی ایران ۲۵ برابر تحت تاثیر قرار گرفت یعنی هر برابر حدود صددرصد شوک ارزی شد و هیچ کشوری توان مقاومت با این وضعیت را ندارد.

نماینده ی مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: به فرمان رهبری و عزم دولت و همراهی مجلس شورای اسلامی فصل جدیدی در اصلاح ساختار نظام اقتصادی در کشور شروع‌ شده است.

پورابراهیمی افزود: سال گذشته در حوزه صنعت در استان کرمان در حوزه سنگ‌آهن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای آغاز شده اما در حوزه مس متأسفانه به‌جز خیانت اتفاق نیفتاد و ما از لحاظ تولید مس رتبه پنجم ذخایر دنیا را با ۱۷ میلیارد تن ذخیره داریم اما تولیدکننده بیستم دنیا هستیم.

وی گفت: امروز در طول ۱۰ سال اخیر تولید سنگ‌آهن در استان کرمان از یک میلیون تن به ۲۴ میلیون تن، گندله از دو میلیون تن به ۱۸ میلیون تن و فولاد از صفر به ۶ تا ۸  میلیون تن در استان کرمان رسیده‌است و این‌ها در شرایط تحریم اتفاق افتاد؛ اگر عزم و اراده وجود داشته باشد شبیه نتیجه سنگ‌آهن در مساله مس هم اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در ۱۰ ‌سال گذشته باید سه پروژه ملی مس را در استان اجرایی می‌کردیم نه یکی؛ خیل عظیمی از بیکاران به ما مراجعه می‌کنند و رهبری هم بزرگ‌ترین تحول اقتصادی کشور را معادن اعلام کردند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.