منو

عدم جذب اسناد خزانه توسط دستگاه‌های اجرایی استان کرمان باید مشخص شود

استاندار کرمان با اشاره به لزوم جذب کامل اعتبارات اسناد خزانه گفت: عدم جذب اسناد خزانه توسط دستگاه‌های اجرایی استان کرمان باید مشخص شود.

۰۷ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار ، دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان ظهر امروز به ریاست محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، واعظی، آیت‌الهی موسوی و مهرابی معاونان استانداری کرمان، و جمعی از مسئولان استان در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه دلیل عدم جذب اسناد خزانه توسط دستگاه‌های اجرایی استان کرمان باید مشخص شود اظهار داشت: دستگاه‌هایی که هنوز اسناد خزانه را جذب نکردند باید گزارش دلایل عدم جذب اسناد خزانه را ارائه کنند.

وی با تاکید بر لزوم جذب کامل اعتبارات اسناد خزانه بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید با استفاده از ظرفیت های قانونی در جذب حداکثری اعتبارات اقدام کنند.

استاندار کرمان در ارتباط با نرخ رشد اقتصادی و تاثیر آن بر رفاه جوامع گفت: بخشی از 4 درصد از رشد اقتصادی استان کرمان در خدمت رفاه مردم این خطه نبوده وباید علت این موضوع موشکافی شود.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این جلسه در ارتباط با اسناد خزانه اظهار داشت: دستگاه‌هایی که تا کنون هیچ جذب اسناد خزانه را نداشتند اعتبارات آنها باید جابه‌جا شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت عدم جذب کامل اعتبارات مابقی دستگاه‌های استان نیز باید بررسی و اعلام شود تا تصمیمات لازم برای جابه‌جایی اعتبارات آنها گرفته شود.

در این جلسه جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه زمان جذب منابع مالی سال قبل تا پایان تیرماه است اظهار داشت: هزار و 54 میلیارد ریال اعتبار اسناد خزانه استان در سال قبل بوده که تاکنون 421 میلیارد تومان یعنی چیزی در حدود 40 درصد این اسناد جذب شده است.

وی با اشاره به ایکه 60 درصد اسناد خزانه استان کرمان هنوز جذب نشده است گفت: حدود 22 دستگاه 100 درصد سهمیه اسناد خود را جذب کردند که جای تقدیر دارد و سه دستگاه بالای 90 درصد سهمیه اسناد خود را جذب کردند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه جذب اسناد خزانه 9 دستگاه صفر بوده و تا کنون هیچ میزانی از سهمیه اسناد خزانه خود را جذب نکردند، گفت: آخرین مهلت جذب منابع سال قبل پایان تیرماه است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات استان کرمان در حوزه اسناد خزانه هزار و 54 میلیارد تومان است بیان کرد: مقرر بود هر کدام از دستگاه اجرایی تا  15 اردیبهشت نتواند اسناد خزانه اختصاصی خود را جذب کند، سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبارات را جابه‌جا کند که حدود 80 درصد اعتبارات جذب نشده اسناد خزانه استان متعلق به سه دستگاه اجرایی است.

رودری با بیان اینکه رشد اقتصادی استان کرمان 7.7 درصد در نظر گرفته شده، افزود: روند رشد اقتصادی استان در حال حاضر تقریباً مثبت 4 درصد است که البته این روند در سال‌های اخیر نوسانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه رتبه استان کرمان در بحث اشتغال در بخش کشاورزی یک و در بخش‌های صنعت و خدمات تقریباً 31 است ادامه داد: ارزش افزوده هر متر مکعب آب مصرفی در کشور چیزی در حدود 27 هزار تومان و در استان کرمان 14 هزار تومان است.

احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه این اداره کل توانایی جذب کامل اعتبارات اسناد خزانه اختصاصی به خود را دارد اظهار داشت: این اداره حدود 400 میلیارد تومان نیز کمبود دارد.

حمیده واعظی معاون منابع و توسعه استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه استانداری کرمان، 8 میلیارد تومان اعتبار خود از محل اسناد خزانه را جذب کرده گفت: متاسفانه فرمانداری‌ها در جذب این اعتبارات مشکل دارند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهارده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.