منو

کاهش 50 درصدی میزان مصرف مرغ در رفسنجان

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان با بیان اینکه اگر بحث تسهیلات و نقدینگی حل نشود در بحث تولید مرغ به مشکل بر می‌خوریم، یادآور شد: مصرف روزانه مرغ در شهرستان رفسنجان ۴۵ تن بوده که این میزان به نصف تقلیل یافته است.

۱۲ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار به نقل از ایسنا، محمد شهرآبادی در نشست خبری اظهار کرد: در استان کرمان تنها زنجیره کامل تولید مرغ هستیم به نحوی که دو کشتارگاه صنعتی، 135 واحد مرغداری گوشتی، 12 واحد مرغ تخم گذار در این شهرستان وجود دارد که علاوه بر خودکفایی 50 درصد نیاز گوشت مرغ استان کرمان را نیز تولید می کنیم.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان برای تأمین نهاده های دامی ناچار به دریافت تسهیلات بانکی هستند امّا وقتی بروکراسی های اداری را انجام می دهیم بانک کشاورزی برای تضمین، متقاضی را به دارایی می فرستند تا استعلام بگیرد در حالی که اداره دارایی هم طبق قانون ماده 6 اعلام می کند که برای وام های مسکن و حوزه کشاورزی نیاز به استعلام نیست امّا همچنان بانک کشاورزی غیرقانونی متقاضیان را مجبور به تهیه استعلام از دارایی می کند.

شهرآبادی با بیان اینکه در تأمین نهاده های دامی با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: حذف ارز 4200 تومان کاری غیرکارشناسی بود و افزایش نهاده های دامی 6 برابر شده و به بالای 17 هزار تومان رسیده که تولیدکننده را متضرر می کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان خاطرنشان کرد: بعد از پیگیری زیاد، وقتی تسهیلات با سود 10 تا 18 درصد به حساب متقاضی واریز شد بانک جلوی 10 درصد آن را می گیرد و پول را بلوکه می کند. با تأمین نقدینگی می توان موتور تولید را سرپا نگهداشت و تولید مرغوب را روانه بازار کرد.

به گفته وی، در حال حاضر هر یک کیلوگرم مرغ در رفسنجان به قیمت  41 هزار تومان به فروش می رسد.

شهرآبادی با بیان اینکه اگر بحث تسهیلات و نقدینگی حل نشود در بحث تولید مرغ به مشکل بر می‌خوریم، یادآور شد: مصرف روزانه مرغ در شهرستان رفسنجان ۴۵ تن بوده که این میزان به نصف تقلیل یافته است.

مدیرعامل شرکت آبزیان رفسنجان نیز در این نشست خبری گفت: تعداد مزارع و واحدهای پرورش ماهی در رفسنجان 71 مورد بوده که به 20 واحد کاهش یافته است.

محمدجواد اعلایی افزود: روزانه 4 تن گوشت ماهی در استخرهای رفسنجان تولید می شود که در تابستان ماهی کپور و در زمستان ماهی قزل آلا هستند.

وی افزود: تعداد مزارع و واحدهای پرورش ماهی در رفسنجان 71 مورد بوده که به 20 واحد کاهش یافته که موانع محیط زیست و دامپزشکی موجب کاهش این واحدها شده است.

مدیرعامل شرکت آبزیان رفسنجان خاطرنشان کرد: ماهی سردآبی در استخرهای کشاورزی نمی توان پرورش داد زیرا مسقف نیستند امّا ماهیان گرمابی را می توان در این استخرها پرورش داد.

اعلایی با بیان اینکه اگر مجوزهای تلوید ماهی تیلاپیا صادر شود می توان اشتغالزایی ایجاد کرد، افزود: ایران جزء 5 کشور اول دنیا در واردات ماهی تیلاپیا است اما می توان همین ماهی را در استخرهای کشاورزی تولید کرد ولی محیط زیست تولید آن را در رفسنجان و استان کرمان ممنوع اعلام کرده در حالی که در بافق یزد تولید آن رواج دارد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.