منو

اعتبارات نگهداری راههای کشور کمتر از یک دهم نیاز موجود است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۱۶۵ هزار میلیارد تومان سالانه برای نگهداری راه‌ها نیاز داریم تا خدمات خوب و ایمن به مردم ارائه دهیم اما کل اعتبارات این حوزه در سال گذشته فقط ۱۴ هزار میلیارد تومان شد.

۱۶ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، داریوش امانی روز دوشنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی محور شهداد – نهبندان بیان کرد: امسال احکام خوبی با همکاری نمایندگان مجلس در بحث بودجه سازمان راهداری کشور صادر شده که امیدوارم به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه بازسازی و بهسازی محور شهداد – نهبندان دومین پروژه بزرگ سازمان راهداری در این سال ها بود اظهار داشت: پروژه های ما باوجود کمبود اعتبارات هرروز کوچکتر می شود.

امانی با بیان اینکه شرایط فعلی ما بسیار سخت و شکننده است گفت: ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور داریم که باید نگهداری شوند و اگر حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نبود، امروز نمی‌توانستیم این پروژه را کلنگ زنی کنیم.

وی تصریح کرد: امروز روکش یک کیلومتر راه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، جاده سازی ۲۰ میلیارد تومان و راه اصلی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و هزینه نگهداری هر کیلومتر راه نیز چهار تا ۶ درصد هزینه ساخت آن است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نفل جاده ای کشور افزود: در بحث قیر تا امروز یک کیلوگرم هم به ما ابلاغ نشده و نباید زمان را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۱۵ میلیون تن کالا از جاده های کشور جابه جا شد تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد ترانزیت بار و مسافر کشور روی جاده هاست.

امانی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶۰ میلیون نفر جابه جایی مسافر عمومی داشتیم اظهارداشت: پنج میلیون تن ترانزیت کالا را در سال ۹۸ به ۹.۱ میلیون تن رساندیم و افزایش ۵۰ درصدی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه امسال در خصوص احداث راهدارخانه محور راور – دیهوک اقدام می شود گفت: راهداران بعضا تا سه ماه هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند لذا درخواست می کنیم وضعیت استخدامی آنان در لایحه مجلس نیز مشخص شود.

عملیات اجرایی پروژه بهسازی و بازسازی محور شهداد(استان کرمان) – نهبندان (خراسان جنوبی) امروز با اعتبار ۲ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال آغاز شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.