منو

فرزندآوری را نباید به مباحث اقتصادی گره زد

استاندار کرمان گفت:فرزندآوری را نباید به مباحث اقتصادی گره زد زیرا وجود دارند خانواده‌هایی که با درآمد اقتصادی پایین فرزندان بیشتری دارند.

۲۵ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار،محمدمهدی فداکار ۲۵ خرداد ماه در مجمع سلامت استان کرمان با موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: نرخ رشد جمعیت به وضع بحرانی رسیده و پایین بودن آن، مسائل و مشکلاتی را پیش خواهد آورد.

او گفت: بستر اول مسائل خانواده است و برای هر تغییری در جامعه باید از خانواده کار آغاز شود، بنابراین از بین رفتن بستر خانواده به معنی از بین رفتن مرجعیت اصلی جامعه است.

استاندار کرمان می گوید:خانواده بستر و مرجعیت اصلی جامعه است و به رغم همه فشار‌هایی که از سوی رسانه‌ای دیجیتال و غیردیجیتال وارد می‌شود،  خانواده به عنوان محور مهم اجتماعی در جامعه حضور دارد و همچنان در کشور ما خانواده اثرگذار است.

فداکار گفت: شاید در دوره‌های مختلف سنی، اثرگذاری خانواده‌ها کمتر شده، اما خواسته یا ناخواسته بسیاری از بچه‌ها تحت تاثیر خانواده هستند.

به گفته استاندار کرمان متاسفانه رسانه‌های دیجیتال در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و … بنیان‌کن شده‌اند و اگر خانواده به عنوان محور مهم اجتماعی از دست برود، دیگر محور‌ها از جمله دین و دنیای افراد هم از دست می‌رود.

او می گوید: در دنیای کنونی، جمعیت را به عنوان ابزار توسعه می‌دانند و در بسیاری از کشور‌ها نمونه‌های آن دیده می‌شود که انسان توسعه یافته جامعه را توسعه می‌دهد.

استاندار کرمان گفت: ظرفیت واقعی توسعه جوامع در آدم‌ها است و برای توسعه هم  به جمعیت جوان و آموزش دیده نیاز داریم اصل کاری که در راستای افزایش جمعیت باید صورت گیرد، فرآیند فرهنگی است که اول از بچه‌دار شدن قبح‌زدایی شود توجه پایان نامه‌های دانشجویی به مبحث جمیعت و فرزندآوری، برخورد جدی با مکان‌های غیرقانونی سقط جنین از جمله موارد مورد توجه است.

مقام عالی دولت در استان کرمان گفت: فرزندآوری را نباید به مباحث اقتصادی و اشتغال گره زد، آنچنان که خانواده‌های با درآمد اقتصادی پایین، فرزندان بیشتری دارند.

او می گوید: در فعالیت‌های فرهنگی باید این گره‌های ذهنی و شبهه‌هایی که پیش آمده را باز کرد.

مهدی احمدی‌نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست با اشاره به توصیه مستقیم مقام معظم رهبری بر جوانی جمعیت و سند ابلاغی سیاست‌های کلی جمعیت از مشکلات و مضررات فرزندآوری در سنین بالا گفت.

او می گوید: افزایش سن ازدواج باعث زایمان‌های پرخطر شده و از فرصت فرزندآوری نیز کاسته می‌شود. ترس از فرزندآوری باید شکسته شود ضمن اینکه تهاجم فرهنگی، تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری را کاسته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برنامه‌هایی برای کاهش سن ازدواج باید داشت و حمایت از خانواده‌ها به ویژه ایجاد شغل و امنیت شغلی برای مردان مورد توجه قرار گیرد.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در جمع‌بندی نشست بر قرارگاهی بودن این جلسات تاکید کرد و گفت: رصد با نگاه بومی نخستین مسلئه‌ای است که در قالب این قرارگاه باید مدنظر قرار گیرد و لذا وضعیت فعلی را در همه حوزه‌ها و به تفکیک مناطق در دست داشته باشیم.

او می گوید:در حوزه اقدام، تبیین و فرهنگسازی، ترویج، حمایت و درمان نیاز است. ضمن اینکه نظارت بر اجرای بسته‌های برنامه‌ای مورد توجه باشد.


برچسب ها:

یک پاسخ به “فرزندآوری را نباید به مباحث اقتصادی گره زد”

  1. علی گفت:

    اصلا از استاندار توقع نمی‌رود اینقدر سطح پایین به این مساله نگاه کند. برخی خانواده های سطح پایین از روی بی فرهنگی و نداشتن سواد بچه دار می‌شوند وگرنه عقل سلیم میگه اول شرایط بچه دار شدن را فراهم کن بعد بچه دار بشو. و مشکلات اقتصادی رابطه مستقیمی با تعداد فرزند آوری دارد هرکس غیر از این را بگویید بیسوادی بیش نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 15 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.