منو

استاندار کرمان: هفته قوه قضائیه فرصت بازخوانی آرمان‌های عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی ایران است

محمد مهدی فداکار گفت: اقدام در مسیر تحقق عدالت، بسیار دشوار و ارزشمند بوده و هفته قوه قضائیه فرصت بازخوانی آرمان‌های عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی ایران است.

۰۱ تیر ۱۴۰۱

به گزارش ایستار ، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت این هفته و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار داشت: اجرای عدالت از مهمترین وظایف دستگاه قضایی است که از شئون حاکم جامعه و از دلایل تحقق حکومت اسلامی به شمارمی‌رود.

وی با بیان اینکه اقدام در مسیر تحقق عدالت، بسیار دشوار و ارزشمند است، گفت: هفته قوه قضائیه فرصت بازخوانی آرمان‌های عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی ایران است.

استاندار کرمان نظارت را از دیگر وظایف مهم دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: دستگاه قضایی استان کرمان به صورت میانگین روزانه به دو هزار و 400 پرونده رسیدگی کرده است که کار بزرگی بوده و مراجعات مردم به دستگاه قضایی نشان دهنده اعتماد آنها به این دستگاه است.

وی با بیان اینکه کاستی‌ها و نقایص موجود در روند اجرایی موجب تشکیل برخی پرونده‌ها است، ادامه داد: بالا بودن آمار سرقت‌ها تنها به دلیل مسائل اقتصادی و فقر نیست و به فرهنگ، تربیت اجتماعی و میزان نظارت‌ها نیز بستگی دارد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار اظهار داشت: هفته قوه قضائیه فرصت بسیار خوبی برای تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های قوه قضائیه در بین مردم و ارائه گزارش اقدامات انجام شده به مردم است.

وی با اشاره به لزوم تعامل بین دستگاه‌های قضایی و اجرایی برای شناسایی بسترهای بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی، گفت: لازم است که بر مبنای تعامل بین دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی بسترهای بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی شناسایی و رفع شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه شهیدان بهشتی و سلیمانی به تعبیر امامین انقلاب اسلامی ملت و مکتب معرفی شده‌اند، افزود: امام راحل از شهید بهشتی به عنوان یک ملت برای ملت یاد کرده‌اند و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کرده‌اند و امیدواریم با تاسی به این شهدا راه را بهتر تشخیص دهیم زیرا شهدا چراغ‌های هدایتی هستند که در مسیر راه ما قرار گرفته‌اند.

وی وظیفه و رسالت اصلی دستگاه قضایی را حل و فصل خصومت‌های مردم و رسیدگی به پرونده‌های قضایی دانست و تاکید کرد: قوه قضائیه مرجعی است برای رسیدگی به اختلافات حقوقی و جرائمی که در جامعه اتفاق می‌افتد.

حمیدی با بیان اینکه سال گذشته حدود 620 هزار پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده و 97 درصد این پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است، افزود: حجم پرونده‌هایی که مورد رسیدگی قرار گرفته، بیانگر تلاش جهادی قضات و کارکنان دستگاه قضایی و نشان‌دهنده اعتماد مردم به این دستگاه است.

وی گفت: تعداد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی استان کرمان از سوی دیگر بیانگر وجود بیماری و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و نشان می‌دهد که باید عوامل بروز جرائم، اختلافات و مسائل حقوقی و قضایی شناسایی شده و در راستای رفع آنها اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سرقت دارای بیشترین فراوانی جرائم در استان کرمان است، تاکید کرد: در سال گذشته 13.5 درصد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی استان کرمان مربوط به سرقت بوده و ضرب و جرح در رتبه دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه اکثر سرقت‌ها، سرقت‌های خرد هستند، گفت: از طرف دیگر زنگ خطری هستند که باید در شورای تامین، دادگستری و دستگاه اجرایی ریشه یابی شده و برای دلایل بروز این جرم اقدام شود.

حمیدی تصویب قانون کاهش مجازات حبس را یکی از دلایل افزایش جرم سرقت دانست و افزود: نباید اجازه داد که خلاهای قانونی، زمینه افزایش برخی جرائم از جمله سرقت که موجب گلایه‌مندی مردم است را ایجاد کند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.