منو

استاندار کرمان: طرح اقتصادی اخیر دولت در راستای اجرای عدالت است

محمد مهدی فداکار تاکید کرد: طرح اقتصادی اخیر دولت در راستای اجرای عدالت است و از رانت خواری در کشور جلوگیری می‌کند.

۰۲ تیر ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، استاندار کرمان در همایش بزرگ و محوری هفته قوه قضائیه در استان کرمان  با اشاره به اینکه عدالت باید تبدیل به یک گفتمان و خواست عمومی در جامعه شود، گفت: این موضوع باید در سطح عمومی و نخبگانی به یک گفتمان و خواست عمومی تبدیل شود زیرا اجرای عدالت کار بسیار دشواری است و شاید برخی افراد به سادگی تن به اجرای عدالت ندهند.

محمدمهدی فداکار با اشاره به این مطلب که رفع خصومت یکی از وظایف ذاتی قاضی است، تاکید کرد: حاکمیت بر جان و مال مردم در اختیار قاضی قرار گرفته است و این امر در حقیقت جایگاه انبیا است که در دوران غیبت از سوی ولی فقیه به قضات واگذار شده که نشان می دهد وظیفه سنگینی بر عهده قضات قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم به صورت فطری به سوی عدالت تمایل دارند، اظهار داشت: اجرای عدالت مانع از تبعیض شده و از ظلم کردن و ظلم پذیری جلوگیری می کند.

استاندار کرمان بااشاره به این مطلب که شاید بخشی از اصحاب قدرت و ثروت میانه ای با اجرای عدالت نداشته باشند، تاکید کرد: دستگاه قضایی، ملجاء اجرای عدالت است و رسیدگی روزانه به دو هزار پرونده در دستگاه قضایی، عدد بزرگی است که زحمات کارکنان اداری و قضایی دستگاه قضایی استان کرمان را نشان می دهد.

فداکار ادامه داد: از مهمترین نتایج اجرای عدالت، تحقق امنیت پایدار است، زیرا با تحقق عدالت، امنیت و توسعه در جامعه محقق خواهد شد زیرا اگر در جامعه رانت و بی عدالتی وجود داشته باشد، توسعه محقق نخواهد شد.

وی به اجرای طرح اقتصادی اخیر نیز اشاره و بیان کرد: یکی از مزایای این اقدام، حذف رانت هایی بود که به بخشی از افراد پرداخت می شد.

استاندار کرمان، پیشگیری از وقوع جرم را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر در حوزه پیشگیری موفق عمل کنیم، بار ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی کاهش می یابد.

فداکار اظهارداشت: نظارت بر دستگاه های دولتی از وظایف دستگاه قضایی است که باید اجرایی شود زیرا معتقدیم با همراهی دستگاه های نظارتی و اجرایی کارها با قدرت پیش خواهد رفت و به سالم سازی محیط در مسیر اجرا کمک می کند


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.