منو

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: هیات‌های داوری مالیاتی به کار گرفته شوند

نماینده مردم کرمان و راور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درخواست داریم در موضوع رسیدگی به دعاوی مالیاتی، هیات‌های داوری به عنوان مرجع سوم سرجای خود بنشینند.

۰۲ تیر ۱۴۰۱

به گزارش ایستار ، محمدرضا پورابراهیمی در همایش روز اصناف در کرمان توضیح داد: در حوزه مباحث مالیاتی از سه چهار سال قبل تلاش کردیم مسائل مربوط به اخذ مالیات سامانه‌محوری باشد نه ممیزمحور زیرا این تشخیص فساد آور است و مشکل ایجاد می کند.

وی افزود: قانون پایانه فروشگاهی سامانه مودیان طراحی شد؛ در قانون قبل مرجع برای رسیدگی به دعاوی سازمان مالیاتی بود در حالی که باید مرجع سومی باشد و موضوع را رسیدگی کند که در قانون جدید اصلاح شد.

پورابراهیمی تصریح کرد: درخواست ما این است هیات های داوری سر جای خود بنشینند و در واقع بین سازمان صنفی و مالیاتی نظر بدهد و باید این موضوع در استان کرمان عملیاتی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دولت قبل هرچه تلاش کردیم سامانه محاسبات مالیاتی راه اندازی شود بخشی از آن عملیاتی نشد؛ امسال درخصوص میزان تشخیص مالیات ها اعلام شد براساس دیتاها انجام می شود. ‌

وی با بیان اینکه همه بحث ما این است که «علی الراس» حذف شود و عملکرد خرید، فروش و هزینه ها شفاف باشد افزود: سازمان امور مالیاتی در اجرای مفاد قانون سامانه مودیان، پایانه فروشگاهی و طرح نظام جامع مالیاتی عقب است و البته اعتراض به دولت کنونی نیست زیرا چند ماهی است مسئولیت را به عهده گرفته است.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه امسال با توافقات صورت گرفته، حدود یک میلیون واحد صنفی معاف از مالیات شدند، تصریح کرد: در مباحث مرتبط با مالیات این توافق شده و اگر بخواهند به اجحاف، مالیات واحد صنفی را افزایش بدهند، آماده همکاری و پیگیری مسائل اصناف هستیم.

ضرورت حمایت از  اصناف در ماجرای کرونا

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: یکی از توافقات با وزیر اقتصاد درباره مصوبات و تعهدات دولت درباره ستاد کرونا قرار بوده درباره اصناف اعمال شود، گزارش بدهند تا مطالبات واحدهای صنفی پاسخ داده شود.

وی با اشاره به مشکلات اصناف گفت: با توجه مشکلات ایجادشده برای اصناف ناشی از تعطیلات زمان کرونا باید تمام تعهدات دولت در ستاد کرونا در خصوص حمایت از اصناف عملیاتی و اجرایی شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.