منو

استقبال بی نظیر مردم استان کرمان از جشنواره کتابخوانی رضوی

احمد وفایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان اذعان کرد:میزان مشارکت استان کرمان در جشنواره کتابخوانی رضوی با توجه به جمعیت و تعداد کتابخانه هایش نسبت به استان های خراسان رضوی،تبریز،تهران و اصفهان بسیار بی نظیر بوده است که در این جشنواره میتوان از استان کرمان به عنوان استان برتر نام برد .

۰۳ تیر ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، احمد وفایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ رضوی و کتابخوانی برگزار شده است ،عنوان کرد : در استان کرمان نود هزار نفر در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که نزدیک به سه هزار نفر از شهرستان رفسنجان بودند.

وی افزود :میزان مشارکت استان کرمان با توجه به جمعیت و تعداد کتابخانه هایش نسبت به استان های خراسان رضوی،تبریز،تهران و اصفهان بسیار بی نظیر بوده است که در این جشنواره میتوان از استان کرمان به عنوان استان برتر نام برد .

احمد وفایی با توجه به اینکه فرهنگ جهت دهنده و زیر بنای یک جامعه است ، اذعان کرد: یکی از رسالت های مهم افراد ،مسئولین و ارگان های یک جامعه اسلامی ترویج فرهنگ نبوی ، علوی و رضوی است .

وی گفت:باید فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را قدر بدانیم و در راستای ترویج آن تلاش کنیم .

حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این آئین با اشاره به اینکه متاسفانه سرانه کتابخوانی در شهرستان رفسنجان دوازده دقیقه است که بسیار پایین است ،اذعان کرد:امیدوارم با برگزاری اینگونه برنامه های فرهنگی سرانه کتابخوانی شهرستان رفسنجان افزایش یابد .

حسین رضایی با اشاره به اینکه فضای مجازی ضربه بزرگی به موضوع کتاب و کتابخوانی وارد میکند، تاکید کرد: متاسفانه افراد جامعه بیشتر وقت خود را در فضای مجازی میگذرانند اما حسی که کتاب به انسان می دهد بسیار متفاوت است و هیچ موضوعی دیگری نمیتواند جایگزین آن باشد.

وی باتوجه به اینکه امیدواریم حمایت های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در راستای رشد و اعتلای فرهنگ شهرستان افزایش یابد ،تصریح کرد: در زمینه فرهنگی هر چه هزینه کنیم، هزینه های دیگر را نباید پرداخت کنیم و کمبود نیروی انسانی را در این زمینه باید برطرف کنیم.

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان رفسنجان در پایان این آیین خاطر نشان کرد :۲۷۰۴ نفر از شهرستان رفسنجان در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که ۴۶ نفر برنده شدند و بیشترین شرکت کنندگان در رشته های نقاشی و کمترین در زمینه تولید آثار هنری بودند.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.