منو

۶۰ درصد مواد مخدر ورودی به کشور از استان کرمان عبور می‌کند

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به مشکلات ناشی از حضور و تردد اتباع بیگانه در استان و موضوع قاچاق، گفت: بیش از ۶۰ درصد مواد مخدر ورودی به کشور از استان کرمان عبور می‌کند.

۰۴ تیر ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان ظهر امروز در نشست رئیس کل دادگستری استان کرمان با فرمانده انتظامی و روسای پلیس‌های تخصصی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه از تلاش‌های انجام شده در راستای توسعه عدالت در استان کرمان تقدیر کرد و اظهار داشت: فعالیت در حوزه امنیتی استان کرمان وضعیت خاصی دارد.

وی با بیان اینکه امنیت استان کرمان به امنیت ملی پیوند خورده است، افزود: بیش از 60 درصد مواد مخدر ورودی به کشور از این استان عبور می‌کند و این امر ماموریت‌های نیروی انتظامی را به ماموریت‌های ویژه تبدیل کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان مشکلات ناشی از حضور و تردد اتباع بیگانه در استان و موضوع قاچاق ورودی و خروجی از استان را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: نیروی انتظامی استان کرمان در ارتباط الکترونیک با دستگاه قضایی از استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود.

وی، ماموریت‌های نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را مکمل یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در تعامل با دستگاه قضایی تلاش می‌کند که انتظارات به حق مردم را محقق سازد.

وی به پیگیری‌های انجام شده به منظور تجهیز ایست و بازرسی‌های استان به فناوری‌های نوین نیز اشاره کرد و گفت: در ارتباط با تجهیز ایست بازرسی مرصاد به این فناوری‌ها پیگیری‌های لازم انجام شده و با تامین اعتبارات مورد نیاز، این تجهیزات به استان وارد شده و مستقر می‌شود.

سردار ناظری با اشاره به اینکه اعتباراتی برای ساختمان اداری، بازداشتگاه و … در ایست و بازرسی مرصاد تامین شده است، بیان کرد: با ورود و به کارگیری این تجهیزات، روند بازرسی‌ها با سرعت و کیفیت بهتری انجام خواهد شد.

لزوم تجهیز ایست و بازرسی‌های استان کرمان به فناوری‌های نوین

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه بیشترین ارتباط کاری بین دادگستری و نیروی انتظامی برقرار است، اظهار داشت: مطالبه جدی برای تجهیز ایست و بازرسی‌های استان به فناوری‌های نوین وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم رعایت حقوق شهروندی در ایست و بازرسی‌ها، گفت: تجهیز ایست و بازرسی‌ها به دستگاه‌های به روز و استفاده از فناوری‌های نوین در این حوزه ضروری است زیرا در برخی ایست و بازرسی‌ها از جمله مرصاد، افراد و خودروهای عبوری در شرایط آب و هوایی مختلف معطل می‌شوند که این امر موجب نارضایتی مردم می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: هیئتی از سوی دادگستری کل استان کرمان به موضوع بررسی وضعیت ایست و بازرسی مرصاد پرداخته‌اند و نتیجه این بازرسی‌ها نیز تدوین شده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در پرتوی تعامل بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و با حمایت‌های ویژه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در راستای رفع مشکلات این حوزه اقدام شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.