منو

دادستان کرمان: امکانات مبارزه با مواد مخدر در استان متناسب با حجم اقدامات مورد نظر نیست

دادخدا سالاری دادستان کرمان گفت: بخش عمده‌ای از قاچاق مواد مخدر کشور از استان کرمان عبور می‌کند اما تجهیزات و امکانات مبارزه با مواد مخدر در این استان، متناسب با حجم اقدامات مورد نظر نیست.

۰۵ تیر ۱۴۰۱

به گزارش ایستار ، دادخدا سالاری در حاشیه بازدید از پیش تعیین نشده از ایست و بازرسی مرصاد، با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان کرمان و همجواری این استان با استان‌های شرقی، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از قاچاق مواد مخدر کشور از استان کرمان عبور می‌کند اما تجهیزات و امکانات مبارزه با مواد مخدر در این استان، متناسب با حجم اقدامات مورد نظر نیست.

وی با بیان اینکه استان کرمان هزینه‌های سنگین انسانی، اجتماعی و فرهنگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر پرداخت کرده، گفت: می‌طلبد که براساس نگاه ویژه دستگاه‌ها به حوزه مبارزه با مواد مخدر، امکانات مبارزه‌ای متناسب با نقش استان کرمان تامین شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با تاکید بر اینکه در سال گذشته بالغ بر 182 تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده، افزود: بر این اساس استان کرمان رتبه برتر کشوری را کسب نموده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر وظیفه دارد از محل درآمدهای حاصل از امر مبارزه با موادمخدر، نسبت به تامین امکانات اولیه و به روز در ایست و بازرسی‌های استان به ویژه ایست و بازرسی مرصاد اقدام کند.

سالاری با اشاره به اینکه استان کرمان تولیدکننده مواد مخدر نیست و استان مرزی هم به شمار نمی‌رود، گفت: با این وجود براساس تلاش‌های جهادی و انقلابی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی، بیشترین اقدامات مقابله‌ای کشور در این استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ایست و بازرسی مرصاد از گلوگاه‌های اصلی کشف مواد مخدر در استان کرمان به شمار می‌رود، افزود: به دلیل اقدامات سنتی و عدم بهره‌مندی از امکانات به روز، بخش عمده خودروهای عبوری از این محل در برخی موارد تا یک ساعت معطل می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه معطلی طولانی مدت در ایست و بازرسی مرصاد موجب نارضایتی مردم شده است، بیان کرد: این موضوع به صورت ویژه در شورای حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان کرمان مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد هیئتی متشکل از اعضای این ستاد نسبت به ارزیابی این موضوع و تدوین گزارش مربوطه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: به مناسبت هفته قوه قضائیه جمعی از اعضای شورای نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری استان کرمان از جمله رئیس حفاظت و اطلاعات، مدیرکل بازرسی، دبیر هیئت نظارت بر حقوق شهروندی، مسئول نظارت و ارزشیابی قضات با محوریت دادستان کرمان با حضور در محل به بررسی میدانی این موضوع پرداختند.

سالاری ادامه داد: در این بازدید مشخص شد که در این محل ضمن آنکه حقوق شهروندی سرنشینان خودروهای عبوری رعایت نمی‌شود، این افراد گاهی در شرایط نامساعد آب و هوایی به نحوی که در زمستان در برخی اوقات دما به منفی 15 درجه می‌رسد، معطل می‌شوند و ماموران مبارزه با مواد مخدر نیز وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب در اختیار ندارند.

وی با اشاره با اینکه در صورت تجهیز ایست و بازرسی مرصاد به امکانات مورد نیاز، بازرسی از خودروهای عبوری با دقت و سرعت بسیار بالاتری انجام شده و از تشکیل صف‌های طولانی در این ایست و بازرسی جلوگیری می‌شود، گفت: با توجه به قرار گرفتن ایست و بازرسی مرصاد در مسیر شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صیفی‌جات و محصولات کشاورزی، در زمان برداشت این محصولات، ترافیک در این ایست و بازرسی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و صف‌هایی به طول حدود یک کیلومتر نیز شکل می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید به وظیفه خود در قبال تامین تجهیزات موردنیاز این ایست و بازرسی عمل کند تا موارد نقض حقوق شهروندی در این حوزه برطرف شود.

دبیر هیئت نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: موضوع رسیدگی به وضعیت ایست و بازرسی مرصاد در آخرین نشست این شورا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و از این رو مقرر شد بازدید میدانی و پیگیری موضوع تا رسیدن به نتیجه مورد نظر صورت گیرد.

محمدباقر اسلامی افزود: ریاست کل دادگستری استان کرمان نیز دستورات لازم برای پیگیری وضعیت ایست و بازرسی مرصاد را صادر نمودند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه و بنا به پیگیری‌های مکرر مردمی، به موضوع ساماندهی وضعیت ایست و بازرسی مرصاد ورود کرده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.