منو

رسیدگی به ۲۰۳ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان

معاون قضایی رییس کل دادگستری و معاون توسعه حل اختلاف کرمان گفت: طی سال گذشته حدود ۲۰۳ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف این استان وارد و همین تعداد نیز مختومه شده است.

۰۶ تیر ۱۴۰۱

به گزارش  ایستار، مهدی تقی زاده به مناسبت روز ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح مجرمان افزود: پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف در دو نوع قابل صلح و سازش و غیرقابل سازش هستند که در سال گذشته از مجموع پرونده های وارده، ۱۴۰ هزار پرونده قابل صلح و سازش بوده است.

وی ادامه داد: ۶۶ هزار پرونده از مجموع پرونده های قابل صلح و سازش طی سال گذشته منجر به سازش شده که حدود ۴۵ درصد پرونده ها را شامل می شود و تحقق این میزان سازش رقم خیلی خوبی است که شوراهای حل اختلاف استان کرمان رتبه هفتم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

وی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اظهار داشت: یکی از اقدامات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی تشکیل نهاد شورای حل اختلاف در قوه قضائیه بود که این نهاد مقدس در سال ۱۳۸۱ با استفاده از ظرفیت های مردمی به منظور حل اختلاف و صلح و سازش بین اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی کار خود را شروع کرده و تاکنون نیز خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه داده است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری و معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان تصریح کرد: عناوینی همچون صلح و سازش، گذشت، عفو، بخشش و رضایت از جمله مفاهیم ارزشمند انسانی است که در تعالیم دینی ما به صورت مستمر مورد تاکید قرار گرفته و دور شدن فضای جامعه از این حسنات متاسفانه می تواند به کاهش رضایتمندی اجتماعی و افزایش منازعات منجر شود.

تقی زاده اظهار داشت: صلح و سازش بین اشخاص موجب افزایش ضریب سلامت روحی، روانی وآرامش اجتماعی می شود و رضایتمندی عمومی را نیز در پی خواهد داشت


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + چهارده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.