منو

آقای جلالی! شما و تخصصی گرایی؟!

بحث شایسته سالاری و نگاه غیر جناحی در حوزه مدیریت یکی از مهم ترین عوامل رشد همه جانبه شهر خواهد بود اما علم کردن آن برای گروهی که خود با سیاسی کاری بر سر کار آمده و پست گرفته اند و در حوزه مدیریت خود تجربه یا تحصیلاتی ندارند ، مغلطه ای است که هدفی جز سیاه کردن خلق الله ندارد.

۱۰ تیر ۱۴۰۱

تارنمای خبری ایستار// از هفته گذشته که شایعاتی در مورد تغییرات در راس مجتمع مس رفسنجان و صندوق بازنشستگی مس جدی تر شده، حجت الاسلام جلالی نماینده رفسنجان به همراه اعوان و انصار خود با وحشت و عصبانیت غیر قابل تصوری به هر دری می زنند تا مانع از تغییر نورچشمی های اصلاح طلب خود در پست های کلیدی صنعت مس شوند.

با جدی شدن این تغییرات و قطع امید جلالی و تیمش در جلوگیری از آن، به بازی رسانه ای رو آورده که حداقل با تشویش افکار عمومی،شاید مانع از این اقدام شوند.

کلید واژه مورد استفاده برای جلب نظر افکار عمومی بحث تخصص و عدم توجه به گرایشات سیاسی در حمایت های نماینده رفسنجان است .

و این آخری نکته جالبی است، که جلالی که در همه عمر به دنبال صف بندی و اعلام برائت از جریان اصلاحات بود و آنها را سرمایه اسرائیل و نتانیاهو در ایران میدانست، در دوره نمایندگی همه همراهان انقلابی خود را دور زده و مرید تیم اصلاحات در مس شد،که این خود داستان مفصلی است که در وقت خود به آن خواهیم پرداخت. اما برای شناخت دقیق بازی کهنه آقای نماینده و دوستانش، چند نکته کوتاه را خدمت مخاطبان عزیز بیان می کنیم؛

اول آنکه خوده شخص حجت الاسلام جلالی دارای مدرک دکتری تعلیم و تربیت از موسسه آیت الله مصباح رحمت الله است و در سابقه تحصیلی و شغلی خود هیچ گونه سابقه فعالیت اداری، صنعتی، فنی و دانش مربوط به آن را نداشته است،کما اینکه تجربه دو ساله نمایندگی ایشان نیز موید آن است در مابقی حوزه ها نیز دارای نگاه تخصصی و حتی معمولی نیز نیستند.

دوم، در خصوص مدیر مجتمع مس سرچشمه نیز شخص مورد نظر تا قبل از تصدی سمت مدیریت مجتمع،در واحد حراست فعالیت کرده و تخصص و سابقه ای در هدایت هیچ بخش صنعتی نداشته است .

تنها دلیل ارتقا اسانسوری احمدی به مدیریت مجتمع، سیاسی کاری و اصرار نماینده سابق رفسنجان به مدیر عامل سابق شرکت مس بود که نامبرده هم دلیل مخالفت اولیه را عدم تجربه احمدی در مدیریت صنعتی می دانست اما با فشار نماینده سابق این کار انجام شد. ضمن اینکه این مدیر غیر متخصص و سیاسی کار در حال حاضر دو هندوانه در بغل خود دارد، مدیریت مجتمع مس و عضویت هیات مدیره شرکت صنایع مس ایران. که تنها میخواهد ایشان یکی را بر زمین بگذارد

سوم، پس از آنکه مشخص شد شهردار رفسنجان از منطقه ویژه خواهد آمد ،جلالی و اطرافیانشان در یک حرکت ناشایست و با فشار تمام در کمتر از دو روز حکم مدیر عاملی منطقه ویژه اقتصادی که بزرگترین ناحیه صنعتی شهر است را به اسم کسی زدند که نه تنها یک روز سابقه فعالیت در حوزه صنعت نداشت بلکه حتی سواد آکادمیک مهندسی نیز ندارد و تنها ظهور بروز مدیریت ایشان را باید در تفاهم نامه های بی خاصیت و رپرتواژ آگهی های رسانه های همسو ملاحظه کرد.

بحث شایسته سالاری و نگاه غیر جناحی در حوزه مدیریت یکی از مهم ترین عوامل رشد همه جانبه شهر خواهد بود اما علم کردن آن برای گروهی که خود با سیاسی کاری بر سر کار آمده و پست گرفته اند و در حوزه مدیریت خود تجربه یا تحصیلاتی ندارند ، مغلطه ای است که هدفی جز سیاه کردن خلق الله ندارد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 13 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.