منو

بازدیدی وزیر صمت از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

فاطمی امین در سفر به استان کرمان از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بازدید کرد .

۱۴ تیر ۱۴۰۱

به گزارش ایستار،مهندس ضیاالدین مدیر بهره برداری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در بازدید فاطمی امین وزیر صمت و استاندار کرمان از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان عنوان کرد: تا به امروز ۳.۲میلیارد تن ذخیره فعلی ماده معدنی این مجتمع است و  بر اساس پیش بینی ها عملیات اکتشافی در جهت شمال و شمال غرب این معدن در حال انجام است.

وی توضیح داد: در مجموع با توجه به اکتشافات انجام شده حدود ۱۰ میلیارد تن ماده معدنی در این معدن وجود دارد که قابلیت معدن کاری بستگی به شرایط و قیمت مس و سایر پارامترها را دارد.

ضیاالدینی ادامه داد: فرایند استخراج به دو صورت در این معدن انجام می شود که یکی از آن دو روش  به  شکل پرامتولوژی است یعنی سنگ های معدنی از طریق سنگ شکن خرد شده و به کارخانه تغلیظ ارسال و سپس وارد کارخانه ذوب و در نهایت به پالایشگاه رفته و مس استخراج می شود.

وی  افزود: همچنین خاک های اکسیدی را هم ابتدا با اسید سولفوریک حل کرده و مستقیم به کارخانه لیچینگ فرستاده و مس کاتدی را از آن استخراج می کنند.

وزیر صمت‌ در ادامه از کارخانه تغلیظ و پرعیار سازی مجتمع مس سرچشمه هم بازدید کرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 8 =

مطالب مرتبط
«ملی مس» سرآمد در تولید/گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما کلید خورد

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم شهرنما خبر داد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فعالیت یک هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان/ از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از فعالیت یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.