منو

اتاق فکر ورشکسته و دایی جان ناپلئون های شهر ما

اینکه اتاق فکر حامیان حجت‌الاسلام جلالی، توانایی ارائه پاسخ منطقی و قانع کننده به صورت علنی را نداشته و با منطق دائی جان ناپلئونی، اقدام به ایجاد شایعه و ترویج مطالب کذب نموده خود گواهی بر صدق گفتار و اثبات منطق نهفته در تحلیل ماست.

۱۹ تیر ۱۴۰۱

تارنمای خبری ایستار// پس از انتشار یادداشت «آقای جلالی!شما و تخصص؟!» ،بازخوردهای متعددی که اکثریت در تایید و استقبال از این یادداشت و منطق آن بود به تحریریه تارنمای خبری ایستار ارسال که موجب امتنان بسیار است.

اما در این میان لشکریان فیک نیوز در اقدامی نخ نما، اقدام به نگاشتن دیدگاه هایی غیر منطقی کرده که استعمال و تکرار کلیدواژه هایی ثابت، گواه هدایتشان از اتاق فکری مشترک دارد که سراسیمه به خط شده تا به نام مردم، بیانگر دیدگاه افکار عمومی باشند.

البته اینکه اتاق فکر حامیان حجت‌الاسلام جلالی، توانایی ارائه پاسخ منطقی و قانع کننده به صورت علنی را نداشته و با منطق دایی جان ناپلئونی، اقدام به ایجاد شایعه و ترویج مطالب کذب نموده خود گواهی بر صدق گفتار و اثبات منطق نهفته در تحلیل ماست.

در رمان معروف «دایی جان ناپلئون» نوشته ایرج پزشکزاد، قهرمان داستان بواسطه توهمات ذهنی خود هر واقعه خلاف میلش را، بواسطه واهمه ای که از انگلیسی ها دارد، منتسب به آن دولت خبیث می کند. کافی بود نسیمی گیسوان دایی جان را آشفته کند یا غریبه ای از مقابل خانه اش عبور کند، تا وی داستان ها از توطئه انگلیس بر علیه خودش بسازد و با خاطره گویی از جنگ کازرون و ممسنی، آنها را با کلیدواژگانی ثابت، به خورد اطرافیان خود دهد که در نهایت با پوست خند آنها همراه باشد.

اینکه اتاق فکرهای ورشکسته و سیاستمداران به پایان خط رسیده شهر ما، در واکنش به هر مسئله ای که منطقشان قد ندهد و یا حرفی برای اقناع نداشته باشند به هوچیگری روی آورده و همه اقدامات مخالف میلشان را به رقیب یا دشمن خیالی خود نسبت دهند، تکرار همان داستان سرایی های «دایی جان ناپلئون» است.

پایگاه خبری ایستار، بر اساس شواهد متقن و تبیین فضای سیاسی، تحلیلی کوتاه بر پایه واقعیات دو ساله اخیر ارائه کرد و در پاسخ، دائی جان های شهر ما، آسمان کرمان را به زمین رفسنجان دوختند و فریاد برآوردند که این نوشته ها و گفته ها، توطئه فلان نماینده کرمان است که می خواهد به منابع ما دست اندازی کند! و این دقیقاً همان منطق کودکانه ای است که در برابر انتقادات ایستار، نسبت به عملکرد شورای پنجم و شهردار آن نیز، علم کردند که، این اعمال، توطئه شورای اسبق و شهردار آن شورا است.

اینکه در هر زمان، گروهی سیاسی از انتقادات مخالفی، دردش بگیرد و به رسم دوران کودکی، آن را منتسب به هر آنکه از او ترس یا واهمه ای در دل دارد، نسبت دهد، بیشتر دلیل بر ضعف خط دهندگان و مشاوران و منطق آن جبهه سیاسی است.
باری، ما منتقد مدیریت ضعیف و پر ابهام حاکم بر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و صندوق بازنشستگی مس و مهم تر از همه، نماینده فعلی شهرستان هستیم و برهان قاطع ما، عدم توان این تیم در دفاع از حقوق و استیفای منافع مردم رفسنجان است.

همین حضراتی که مدعی آنند که فلان نماینده کرمان، به دنبال عزل مدیران فعلی و به یغما بردن منابع رفسنجان است، در برابر طرح انتقال آب به شهر کرمان با سرمایه مجتمع مس سرچشمه و احداث جاده ۶۰۰ میلیاردی معدن دره آلو در بردسیر با پول رفسنجان، کوچکترین واکنشی از خود نشان ندادند و تنها صدای منتقد، موضع گیری های ایستار بود. یا در خصوص تصمیم آذربایجانی ها برای توسعه معدن سونگون با پول رفسنجان که در دوره وزارت رحمانی در دولت پیشین برنامه ریزی شد، اولین و تنها رسانه ای که در کشور فریاد برآورد و یادداشت های فنی و کارشناسی در رد این اقدام منتشر کرد، ایستار بود. اما آقای تکیه داده بر صندلی مدیریت مجتمع، ایستاری ها را به اتاقش فراخواند تا بگوید کاری از دست ما بر نمی آید و توان مقابله با آن را نداریم، شما هم به آن نپردازید.

در آخر باید گفت، گروهی گردن کلفت، که با تکیه بر منابع مردم رفسنجان، توان پاسخ منطقی و کارشناسی به یادداشت یک رسانه محلی را ندارند و اتاق فکر متوهم آنان، با پیام های خصوصی و عمومی، متوسل به ناله و نفرین و یادآوری روز قیامت می شوند و از زنده بودن خود اظهار تاسف می کنند، پر واضح است که توان دفاع از منافع مردم عزیز و محترم رفسنجان را نیز ندارند و در توجیه خود داستان سرایی های دائی جان ناپلئون را لقلقه زبانشان می کنند.

یادداشت:ابوذر فداکار


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.