منو

ساماندهی اتباع بیگانه در رفسنجان

فرماندار ویژه رفسنجان با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز برای جابجایی مهمانشهر رفسنجان 100 هکتار است گفت: برای ساماندهی اتباع بیگانه در شهرستان تدابیر لازم اندیشده می شود.

۲۲ تیر ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، جلسه ساماندهی اتباع بیگانه با حضور مهندس مهدلو مدیر کل اتباع بیگانه استان کرمان، مهندس حسین رضایی فرماندار رفسنجان، مصطفی بخشی معاون سیاسی امنیتی رفسنجان، سرهنگ نجفی فرمانده انتظامی این شهرستان و دیگر مسئولین مربوطه برگزار شد.

مهندس مهدلو در این جلسه بیان کرد: موج زیادی از اتباع افغانستانی به ایران آمده و در کشومان زندگی می کنند پناه دادن به آوارگان غیر ایرانی حسن نیت است اما آن ها فرصت های شغلی را از برخی ایرانی ها گرفته اند که تعداد پذیرش این اتباع باید استاندارد باشد و غیر مجازها باید طرد شوند.

وی افزود: از طریق وزارت کشور و کمیساری عالی تصمیم گرفته شد که اتباع مشخصات خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر کفالت ثبت کنند که تا کنون 90 هزار نفر در استان کرمان این کار را انجام داده اند.

مهدلو تصریح کرد: استان کرمان به دلیل اشباع بودن از تعداد اتباع بیگانه، پیشنهاد ممنوع بودن پذیرش را اعلام کرده و با این پیشنهاد موافقت شده است و دیگر پذیرش اتباع بیگانه در این استان صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی در استان برای ساماندهی اتباع بیگانه تعریف شده و یکی از مسئله های کلان کشور محسوب می شود خاطرنشان کرد: اطلس اجتماعی اتباع بیگانه در استان کرمان درحال تدوین است تا به وزارت کشور جهت تصمیم گیری نهایی ارسال شود؛مهدلو بیان کرد: بر اساس اطلس اجتماعی محل اقامت اتباع در نقاط مختلف استان توسط دهیاری ها، مراکز بهداشتی، بسیج، بخشداری ها و نیز در شهرها شناسایی می شود؛ اتباع بیگانه باید به قوانین ایران احترام گذاشته و با تبعیت از این قوانین در کشور ایران اسلامی زندگی کنند.

مهندس حسین رضایی فرماندار ویژه رفسنجان هم در این جلسه گفت: اتباع هزینه هایی که به سیستم کارگری، امنیتی، بهداشت و درمان وارد می کنند هنگفت است.

وی افزود: باید برای این قشر برنامه ریزی شود و آن ها را ساماندهی کرد تا خطرات احتمالی دامنگیر شهرستان نشود.

رضایی بیان کرد: مهمانشهر رفسنجان جابجا خواهد شد و برای این کار از طرف شهرداری زمین در اختیار قرار داده خواهد شد و دستگاه های اجرایی پای کار خواهند بود.

وی گفت: مهمانشهر رفسنجان با جمعیت 7 هزار نفر در وسط شهر قرار دارد که با جابجایی آن قطعا ساماندهی خواهند شد..

مصطفی بخشی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان نیز در این جلسه بیان کرد: بخشداران و دهیاران اطلاعات کامل سکونت اتباع را مشخص کنند و در خصوص شغل های خاص و منازل مسکونی که خریداری کرده اند نیز باید ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: شناسایی اتباع بیگانه در سطح روستاها با کمک دهیاری ها و شوراها انجام شود در اراضی کشاورزی نیز معمولا این افراد در چاه موتورهای آب کشاورزی اقامت دارند که به وسیله جهاد کشاورزی می توان آن ها را شناسایی کرد.

بخشی خاطرنشان کرد: اجرای قانون عدم به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته است و اگر فردی و کارفرمایی تبعه غیرمجاز افغانستانی را به کار گیرد جریمه نقدی و زندانی دارد.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یازده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.