منو

افزایش ریسک سرطان‌های کبد و مری با مصرف الکل

مسئول بخش آنکولوژی بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع ) رفسنجان گفت: الکل، ریسک برخی سرطان‌ها مثل کبد و مری را بالاتر می‌برد.

۰۷ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از فارس از رفسنجان، محمدابراهیم  پورحسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از دلایل شیوع بیماری سرطان تشخیص به‌ روز آن است، اظهار داشت: تغییر سبک زندگی هم در این جریان بی‌تاثیر نیست و یک سری سرطان‌ها در کشور ما بیشتر از سایر کشورهاست و سرطان مثانه و مری در استان کرمان بیشتر از سایر استان‌ها است.

این متخصص بیماری‌های خون و آنکولوژی با اشاره به اینکه دربرخی از موارد سرطان ممکن است ارث نقش اساسی داشته باشد، توضیح داد: هنوز ژن مشخص برای خیلی از سرطان‌ها مشخص نشده، اگر سرطانی ارثی بود با تحقیقات ژنتیک خانواده  آن بیمارمورد بررسی قرار می‌گیرند.

 وی با اشاره به اینکه الکل، ریسک برخی سرطان‌ها مثل کبد و مری را بالاتر می‌برد، افزود: در سرطان‌های معده، روده بزرگ و پستان، ارث بی‌تاثیر نیست.

 مسئول بخش آنکولوژی بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان تصریح کرد: بخش آنکولوژی بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان  هفت سال است که کار خود را آغاز کرده و  در این بخش بیمارانی که سرطان در آن‌ها تشخیص داده شده است و تعدادی هم که مشکوک به سرطان‌های خون و مغز استخوان هستند، بستری می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه اگر بیماری نیاز به نمونه‌برداری از مغز استخوان داشته باشد در این بخش بستری می‌شود، توضیح داد: آن دسته از بیماری‌های سرطان که تومورهای توپر (مثل سرطان‌های معده مثانه و..) که خیلی از آن ‌ها قابلیت دریافت شیمی‌درمانی به صورت سرپایی دارند و خیلی از مریض‌ها هم بیماری‌های همزمان با این بیماری را دارند مثلا مشکل قلبی کلیوی دارند و ترجیح می‌دهیم درمان‌شان به صورت بستری باشد و همچنین  بیماران سرطان خون که نیاز به  شیمی‌درمان سنگین‌تر و به بستری شدن نیاز دارند در این بخش بستری می‌شوند.

این متخصص بیماری‌های خون و آنکولوژی اظهار کرد: نسبت مراجعه کننده‌های خانم و آقا مانند هم است اما نوع آن متفاوت است مثلا سرطان پستان در خانم‌ها و سرطان مثانه در آقایان بیشتر است. برخی از سرطان‌ها هم هستند که پیشرفت کمی دارند مانند سرطان پروستات که خیلی شایع است و کشنده و تهاجمی نیست و البته استثنائاتی هم وجوددارد.

وی با اشاره به این‌که روزانه سه، تا چها بیمار در این مرکز  بستری می‌شوند و همه بیماران بستری رفسنجانی نیستند، ادامه داد: باید دقت کنیم که بیشترین مسئله در درمان سرطان‌ها، هزینه‌های آن‌هاست و اگر بیمار بیمه نباشد هزینه‌هایش سرسام‌آور است و از طرفی با بستری شدن در این بخش دیگر نیازی به تکرار آزمایش‌ها نیست. 

پورحسینی ادامه داد: بخش آنکولوژی  اسم و تلفن بیمار را در اختیار دارد و زمانی که بیمار باید بستری شود به بیمار اطلاع داده می‌شود و بیمار بستری در کمتر از 24 ساعت از تمام خدمات مانند؛ آزمایش، ویزیت، شیمی‌درمان و در صورت نیاز اکو برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به این که  همیشه 10 تخت این بخش اشغال است، عنوان کرد: اگر بیماربستری در  این بخش عارضه‌ای مانند تب پیدا کند و یا اگر نیاز به سی تی اسکن پیدا کند به سرعت انجام می‌شود و حتی در تامین دارو  برای بیماران تا کنون مشکل خاصی نداشته‌ایم .

پورحسینی خاطرنشان کرد: خیلی از درمان‌ها باید حتما در حین بستری انجام شود و اولویت با این بیماران است که دوره شیمی‌درمانی‌شان حداقل یک ماه طول می‌کشد برخی بیماران هم نه خوش خیم هستند و نه بد خیم اما نیاز به دریافت خدمات دارند مانند بیمارانی که دچار کم‌کاری و بد کار کردن مغز استخوان هستند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − پنج =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.