منو

بخشی از پشت صحنه جشنواره ستاره های صحنه: چون پرده برافتاد…

جشنواره ستاره های صحنه کشور در رفسنجان در حالی کار خود را به مفتضح ترین و بی کیفیت ترین شکل خود پایان داد که اجرای این جشنواره تا سالهای سال روسیاهی اش بر ديگ حضرات خواهد ماند و گفته ها و ناگفته های بسیاری بر جای خواهد گذاشت.

۰۱ مرداد ۱۴۰۱

جشنواره ستاره های صحنه کشور در رفسنجان در حالی کار خود را به مفتضح ترین و بی کیفیت ترین شکل خود پایان داد که اجرای این جشنواره تا سالهای سال روسیاهی اش بر ديگ حضرات خواهد ماند و گفته ها و ناگفته های بسیاری بر جای خواهد گذاشت. احتمالاً برگزار کنندگان(شرکت مس) نیز مثل همیشه در رویکردی غیر شفاف سعی در حذف گزارش هزینه ها و از سویی داعیه دفاع از محتوی این برنامه را دارند. با یک حساب سرانگشتی می توان هزینه های مستقیم و غیر مستقیم این جشنواره را که شامل ایاب و ذهاب، اسکان، پذیرایی، جایزه، سیستم صوت، نور، سالن ها ،داوری و… بود را بالغ بر حداقل بیست میلیارد ریال دانست.

بماند نکات مالی دیگری که سخن گفتن درباره آن مجال دیگری می طلبد. با این اوصاف برگزارکنندگان اگر ادعا کنند که از کیسه مردم زیاد برنداشته ایم که با ادعای کیفیت همخوانی ندارد و بالعکس! این یادداشت درباره بخشی از نکاتی است که گفته نشد؛ سنگر سازی از مسئولین برای مشروعیت بخشی به این جشنواره مفتضح، با عدم حضور غالب آنها از جمله معاون وزیر ارشاد، مدیر کل ارشاد، امام جمعه کرمان و رفسنجان، شهردار رفسنجان، اعضای شورای شهر و شهردار رفسنجان در اختتامیه جواب نداد و تجلیل غیر واقعی برگزار کننده از جلالی نماینده مردم محترم رفسنجان و انار نیز در همین راستا بود.

بماند که جلالی ماهها است که نشان داده باتوجه به وضعیت مقبولیت و محبوبیت اجتماعی بسیار پایین خود هر جا دعوت بشود( و حتی بدون دعوت) می رود!. خلاصه که اختتامیه که معمولاً با حضور اکثر علاقمندان برگزار می شود با حضور صرفا صحنه گردانان و برگزار کنندگان ، برگزار شد و بیشتر به یک دورهمی خودمونی و نشستن بر سر سفره ای که نفعی برای فرهنگ و هنر رفسنجان نداشت شبیه بود .

نکته دیگر کیفیت سخیف برنامه ها بود که حتی ظواهر دو برنامه قبلی یعنی حضور چهره های درجه چندمی معروف نیز در این برنامه محقق نشده بود و برگزار کنندگان حوصله وقت و انرژی گذاشتن برای این جشنواره بین المللی! را نداشتند و شاید هم لازم ندیدند که با وجود اسپانسر میلیاردی(مجتمع مس سرچشمه) وقتی بگذارند. و حتی چهارتا بازیگر بازنشسته نیز در این جشنواره حضور نداشتند.

اجراهای ضعیف، رفتارهای نمایشی مجریان برنامه در جای جای برنامه چون دم خروس بیرون می زد به طور مثال جمله تکراری و نخ نمای برنامه اختتامیه این بود که فلان کس به فلان دلیل نتوانستند که در برنامه حضور پیدا کنند؛ نمونه بارز و مسخره آن ویدئوی عادل فردوسی پور مجری محبوب ورزشی تلویزیون بود که در طول برنامه ادعا می شد که دارند تشریف می آورند و نشد و در نهایت ویدئویی از او پخش شد که با لباس ورزشی در ماشین پیامی کلی فرستاد که هیچ نشانی از حضور او نداشت و حتی نگفت که قرار بوده بیاید و نتوانسته حضور پیدا کند.

معلوم نیست حضرات مردم رفسنجان را چه حساب کردند! رفتارها نشان می داد که به جای پروسه فنی برگزاری(که داوران انتخاب کننده و دبیران تخصصی بیایند و توضیح بدهند!) نیز بیشتر رفتارهای نمایشی مد نظر بوده و برگزارکنندگان سعی کرده اند که از هر استان دوست یا اشنایی دعوت شود! نکته خنده دار جشنواره ادعای بین المللی بودن آن بود که با حضور چند دانشجوی خارجی در ایران با اجراهای فوق ضعیف و زیر صفر! برگزار شد و تعداد سرود ملی های پخش شده با تعداد افراد حاضر که برخی در آخرین لحظه اجرا داشتند! همخوانی نداشت. آنچه نمود بالایی داشت حضور عوامل و صحنه گردانان(نور و صوت و کارگردانی و…) از کرمان در برنامه بود و تمام تلاش این بود که دوستان همشهری از سفره پهن شده بهره برداری بیشتری بکنند.

جشنواره مصداق آفتابه و لگن هفت دست و شام و نهار هیچ بود که البته شام و نهارش برای خواص هیچ نبود. سطح کیفی پایین و پذیرایی عالی و … از جیب رفسنجانی ها همه آورده این جشنواره بود. نکته پایانی اینکه آقای جلالی! پس از این برنامه در اورژانس اجتماعی رفسنجان حضور یافت و گفت؛ اورژانس اجتماعی رفسنجان به لحاظ امکانات درب و داغان است. به نظرتان ولخرجی میلیاردی از جیب مردم برای شوهای سخیف و مفتضح چون این برنامه چه حکمی دارد؟! تارنمای خبری ایستار نیوز بر طبق قول برگزار کنندگان در نشست خبری قبلی منتظر شفاف سازی هزینه ها در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه می باشد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 4 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.