منو

آمادگی صنایع مس باهنر برای ضرب سکه‌های جدید بعد از حذف ۴ صفر

مدیرعامل صنایع مس باهنر با بیان اینکه اگربخواهیم سکه ۱۰۰۰تومنی و ۱۰هزارتومانی را ضرب کنیم پیشنهاد شده سکه در هسته فولادی تولید شود، گفت:در حال حاضر اگر حذف ۴ صفر به تصویب برسد ما آمادگی خاص را برای آبکاری سکه داریم.

۰۷ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از تسنیم، مجید ضیایی شرکت صنایع مس باهنر در روند بازدید مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین به همراه تعدادی از مدیران شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ با اعلام اینکه این شرکت به عنوان صنایع جانبی مس است، اظهارداشت:  در این مجموعه 6 کارخانه  تولیدات متنوعی از جمله لوله و مقاطع آلیاژی برنج و مسی که برای مصارف مختلف کارآیی تولید می‌کنند.  علی  رغم اینکه بحث کرونا در کشور به وجود آمد در سه ماه رشد تولید15درصدی را تجربه کرده ایم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این 180درصد رشد ریالی صادراتی هم در این مجموعه  اتفاق افتاده است. به اعتقاد بنده مانند مجتمع شهید باهنر از نظر بزرگی در کشور نیست.در بحث مواد اولیه در کشور کمبود نداریم اما در مقاطعی در گذشته در تأمین کاتد مشکل داشتیم.

مدیرعامل صنایع مس باهنر اضافه کرد: سود شرکت مس باهنر 286 درصد افزایش داشته و فروش 15درصد و در بخش ریالی هم فروش بیش از 34درصد افزایش داشته است.

به اعتقاد ضیایی، اگر تقاضا در بازار افزایش پیدا کند و بخش مسکن رونق داشته باشد حجم تولید ما افزایش بیشتری هم خواهد یافت. 70درصد وزن یک پکیج مس و برنج است که از شرکت ما تولید می شود. کرونا و کمبود تقاضا باعث شد این صنعت تا حدودی با رکود همراه باشد.

وی اضافه کرد: عمده افزایش تولید در زمینه صادرات بوده است. رونق بخش مسکن می تواند بخش عمده ای ازبازار ما را رونق دهد. البته علی رغم اینکه مرزها به خاطر کرونا بسته بود. برای ترکیه به صورت دریایی 45روزه و قطار 2هفته ای کالا ارسال کردیم و با وجود سختی ها به دنبال جهش تولید هستیم.

 ضیایی در خصوص قیمت تمام شده کالاهای صادراتی این شرکت، گفت: در صادرات قیمت تمام شده ما به همان بهای قیمت داخلی است. قیمت صادراتی را ارزان تر نمی‌دهیم. قیمت محصولات داخلی با توجه به اینکه با نرخ بورس لندن و کاتد است به صورت هفتگی تعیین می شود و نمی توان گفت چقدر و چگونه است بلکه به صورت هفتگی است. مبنا اول بورس لندن و نرخ دلار است که شرکت ملی مس به ما می فروشد.  البته باید این نکته را عنوان کنم که ما تنها شرکتی بودیم که نرخ محصولات را 25 اردیبهشت تغییر دادیم؛ در صورتی که شورای عالی کار فرودین ماه حقوق را تعیین کرد.

آمادگی صنایع مس باهنر برای ضرب سکه‌های جدید بعد از حذف 4 صفر

وی در رابطه با ضرب سکه در این واحد صنعتی به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: سال‌های سال است که سکه ضرب و بعد از 10 سال ذوب وفرآوری از بازار جمع می شود. ما در این مجموعه پولک سکه را تولید می کنیم.  در برنامه ای که بانک مرکزی اخیراً‌  در حذف 4 صفر اعلام کرده  اگربخواهیم سکه 1000تومنی و 10هزارتومانی را ضرب کنیم پیشنهاد شده سکه در هسته فولادی تولید شود.

مدیرعامل صنایع مس باهنراضافه کرد: سکه‌ها ترکیبی از مس و نیکل هستند که قیمت آنها  15برابر فولاد است. بر همین اساس پیشنهاد شده هسته سکه را از فولادی بگیرند که یک 15 فولاد شود. این باعث می شود 20تا30سال این سکه بماند و اگر آن را ذوب کنند ارزش نداشته و ترکیب خوبی تولید نشود.  و مشغول اجرای زیر ساخت های آن هستیم. در حال حاضر اگر این حذف 4 صفر به تصویب برسد ما آمادگی خاص را برای آبکاری سکه داریم به نظر می رسد در صورت تصویب این موضوع کشور 30سال از ضرب سکه دور است


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هجده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.