منو

اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار به مشاغل خانگی رفسنجان

فرماندار رفسنجان از اختصاص 70 میلیارد  ریال اعتبار ویژه مشاغل خانگی به این شهرستان خبر داد و گفت: امسال اولویت برنامه ها، موضوع اشتغال است و از تمامی فرصت ها برای ایجاد اشتغال و رونق تولید باید استفاده شود.

۲۷ خرداد ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، رضایی در کمیته تخصصی اشتغال و کارآفرینی شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری به ظرفیت ها و پتانسیل های اشتغالزا در شهرستان از جمله صنعت مس و کشاورزی اشاره و  بیان کرد: امّا با وجود این ظرفیت ها؛ شاهد نرخ بیکاری بالای 12 هزار نفر در شهرستان هستیم.

وی افزود: برای کاهش نرخ بیکاری می توان از ظرفیت های دیگر همچون جذب سرمایه گذاری ها، احیای صنعت کم آب بر گردشگری و غیره استفاده کرد، رفسنجان دارای 168 اثر گردشگری بکر است از جمله بزرگترین خانه خشتی جهان درقاسم آباد که احیای این اثر ملی به همت شرکت مس انجام شده و رونق در آن موج می زند.

رضایی ادامه داد: یکی از راه های جذب نیروی کار، برگزاری آزمون استخدامی مجتمع مس سرچشمه است که به زودی نیز برگزار خواهد شد و آمار بیکاری کاهش میابد.

وی تصریح کرد: همچنین اختصاص بودجه 70 میلیارد ریالی امسال به امر مشاغل خانگی هم تا حدودی می تواند متقاضیان این بخش را خودکفا سازد.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر اداره ها افراد جویای کارعلاقمند و دارای مهارت را شناسایی و جهت بهره مندی از تسهیلات مشاغل خانگی معرفی کنند.

54 درصد معادن در استان کرمان

معاون برنامه و توسعه فرمانداری رفسجان هم گفت: بیش از نیمی از معادن کشور به عبارتی 54 درصد، در استان کرمان وجود دارد با این حال ضعف و محرومیت در جنوب استان و برخی نقاط استان بیداد می کند.
دکتر محمدرضا رحمانی بیان کرد: مسئولان برای رفع گره ها و مشکلات اقتصای جامعه با همفکری و مشورت بیش از پیش به عرصه بیایند و اشتغالزایی را در سرلوحه امور خود قرار دهند.

تقسیم بودجه مشاغل خانگی از زبان رئیس اداره کار رفسنجان
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان هم دراین کمیته اظهار کرد: امسال 70 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی به مشاغل خانگی شهرستان تخصیص یافته که به ادارات میراث فرهنگی، صمت، جهاد کشاورزی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تقسیم بندی شده است.

محمود شریفی بیان کرد: اداره ها و دستگاه های دولتی باید برای سهم اشتغالزایی خود، در سامانه رصد اشتغل ثبت نام کنند تا بتوان بودجه تخصیص یافته را به آن ها واگذار نمود.

وی افزود: متأسفانه برخی ادارات هنوز بعد از گذشت سه ماه از سال جاری، هنوز اقدامی نکردند و حدود 5 درصد ثبت نام های شهرستان در این سامانه انجام شده که این رقم باید به 25 درصد افزایش یابد تا بودجه به طور کامل جذب و به کار گرفته شود.

شریفی البته تأکید کرد که چنانچه جذب کامل این اعتبار در 2 ماه آینده صورت گیرد می توانیم معادل همین مبلغ را مجدداً جذب کرد تا متقاضیان مشاغل بیشتری بتوانند بهره مند شوند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

مطالب مرتبط
مطالب پیشنهادی
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.