منو

سند توسعه پایدار شهرستان رفسنجان تدوین می شود

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود در رفسنجان تا پایان سال 1403 سند توسعه پایدار شهرستان رفسنجان بر اساس منابع و ظرفیت های موجود، نگاه به گذشته و آینده تدوین شود.

۱۸ آذر ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، سیدمهدی طبیب زاده  در آئین افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی رفسنجان اظهار کرد: بزرگترین تعاونی های کشور، صنایع کشور و نیز بازرگانان و تجار کشور  در رفسنجان وجود دارد لذا باید از این ظرفیت در جهت توسعه و رونق اقتصادی شهرستان استفاده کرد.

وی افزود: رفسنجان بزرگترین ظرفیت در توسعه حوزه های کشاورزی، تجارتف صنعت و معدن و گردشگری در رفسنجان است و باید تلاش کرد اتاق بازرگانی رفسنجان به جایگاه واقعی خود برسد و در این اتاق بزرگترین تدابیر لازم و هوشمندانه در راستای رشد و توسعه شهرستان اندیشیده شود.

طبیب زاده عنوان کرد: با توجه به وجود ظرفیت ها و پتانسیل ها در رفسنجان، این شهرستان می تواند  پیشران اقتصادی استان کرمان باشد زیرا  همه عوامل توسعه  را در خود دارد و نگاه اتاق بازرگانی کرمان به استان نگاه توسعه پایدار است و ما موضوعاتی در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی به پشتوانه اندیشکده های آب، انرژی و غیره مطرح کردیم.

وی ادامه داد: نظریات کارشناسی قابلیت اجرایی با نگاه بلند مدت در این اندیشکده ها به دست می آید.

طبیب زاده اظهار کرد: رتبه کسب و کار استان کرمان از 31 در سال گذشته به 12 در سال جاری ارتقا یافته است و مایه خوشحالی است.

وی کمبود نیروی ماهر و عدم شبکه ارتباطی را ضعف استان در گذشته دانست که استان را تهدید می کرد و افزود: در حال حاضر این دو نقص برطرف شده و در استان به بحث مهارت آموزی و توسعه شبکه های ازتباطی پرداخته می شود.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: ایده های بسیار فراوانی و رو به آینده برای رفسنجان وجود دارد و نیاز دارد با کمک مرکز مطالعات و اندیشکده ها برنامه توسعه پایدار رفسنجان تهیه شود.

وی گفت: در سال آینده همایش بزرگ فرصت سرمایه گذاری کرمان به همت اتاق بازرگانی برگزار می شود و امیدواریم در آن فرصت های رفسنجان را معرفی کنیم تا با استفاده از این ظرفیت ها تا پایان سال 1403 سند توسعه پایدار شهرستان رفسنجان را بر اساس منابع و ظرفیت های موجود، نگاه به گذشته و آینده تدوین شود.

مجید حجت نماینده اتاق بازرگانی استان کرمان در رفسنجان هم در این آیین اظهار کرد: این اتاق در حوزه آموزشی برای فعالین اقتصادی کارگروه تشکیل می دهد.

وی افزود: اقدامات دیگر اتاق بازرگانی در خصوص فعالین اقتصادی در رفع مشکلات حوزه پیمان سپاری ارزی، تامین اجتماعی، دادرسی مالی و گردشگری است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

مطالب مرتبط
به جد پیگیر ایمنی در سرچشمه رفسنجان هستیم

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به برخی مسایل موجود در این مجتمع اشاره و بیان کرد: در بحث ایمنی عارضه یابی از کل خط باید انجام شود که در این راستا تیمی هم باید تشکیل شود و در عارضه یابی کمک کند تا کل خط ممیزی و عارضه یابی شود  سپس با اولویت بندی مشکلات برطرف سازی خواهد شد؛ جان انسان ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
ایمنی در مس سرچشمه رفسنجان ارتقا خواهد یافت

فرماندار رفسنجان با اشاره به اتفاقات چند ماه اخیر در مجتمع مس سرچشمه که تعدادی از کارکنان بر  اثر حوادث آنجا جان خود را از دست دادند گفت: در بحث ایمنی عارضه یابی از کل خط در این معدن انجام خواهد شد سپس بر اساس اولویت ها مشکلات در راستای ارتقا ایمنی برطرف سازی خواهد شد.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
مطالبه های دادگستری رفسنجان از معدن روباز مس سرچشمه

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: ایمنی باید رکن اساسی در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان باشد، پرونده هایی‌ در خصوص فوت افراد ناشی از حوادث در این مجتمع در دادگستری تشکیل شده و برخی مسایل دیگر در این مجتمع نیازمند تدابیر است.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.