منو

ایمنی در مس سرچشمه رفسنجان ارتقا خواهد یافت

فرماندار رفسنجان با اشاره به اتفاقات چند ماه اخیر در مجتمع مس سرچشمه که تعدادی از کارکنان بر  اثر حوادث آنجا جان خود را از دست دادند گفت: در بحث ایمنی عارضه یابی از کل خط در این معدن انجام خواهد شد سپس بر اساس اولویت ها مشکلات در راستای ارتقا ایمنی برطرف سازی خواهد شد.

۲۹ مهر ۱۴۰۳

 

به گزارش ایستار، جلسه پیشگیری با موضوع ایمنی در محل دادگستری رفسنجان، با حضور اهرابی معاون توسعه و منابع انسانی شرکت ملی صنایع مس ایران، فرماندار رفسنجان، مسئولین مجتمع مس سرچشمه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان و دیگر مسئولان برگزار شد.

فرماندار رفسنجان در این جلسه  به برخی مسایل اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات در حوزه مجتمع مس سرچشمه راه ارتباطی و مواصلاتی است که پس از محورهای نوق و داوران از حادثه خیزترین هاست لذا با بررسی ها متوجه شدیم دوربین در این محور وجود ندارد.

مهندس حسین رضایی با اشاره به اینکه حداقل ۸ دوربین نیاز است در این محور که ایمنی و جان انسان ها حفظ شود؛ البته در این محور روزانه ۲ هزار تردد توسط کارکنان این مجتمع صورت می گیرد که به محل کارشان می روند.

وی ادامه داد: اگر حساب های بانکی مجتمع مس سرچشمه که در تهران هستند به رفسنجان انتقال یابند بسیاری از مشکلات مردم اعم از جهیزیه، ازدواج آسان، فرزندآوری، ساخت مسکن ملی حل می شود و در مجموع گشایشی در زندگی آن ها با دریافت تسهیلات کم درآمد ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین ظلم به مردم رفسنجان تعطیلی پروژه های بزرگ است ادامه داد: معاونت توسعه نیاز است ایجاد شود زیرا بسیاری از پروژه های حیاتی شهرستان اعم از تولید کودهای شیمیایی( تولید ۱۶ نوع کود مورد نیاز مجتمع مس)، تصفیه خانه، فاضلاب، کارخانه تغلیظ شماره ۳ و ۴ و دیگر پروژه ها نیمه تعطیل شدند و نیاز است مجددا اجرای آن ها تا تکمیل شدن آغاز شود.

رضایی تصریح کرد:  کل مجموعه تولید مس در ایران ۳۰۰ هزار تن مس کاتد است که در مجموع ۳۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می کنند و ضمن اینکه آب خلیج فارس به رفسنجان جهت کمک به صنعت مس انتقال یافته اگر طرح فاضلاب هم اجرا شود کمک بزرگی در تأمین آب این مجموعه خواهد شد.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: توسعه صنایع پایین دستی مس نیاز است تا هم اشتغالزایی و هم ارزش افزوده ایجاد شود، در این زمینه ۱۲ طرح ناب استخراج شده و نیازمند حمایت هستیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با تغییر تحولات جدید که انجام شده این پروژه ها فعالیت خود را از سر بگیرند.

 

جان انسانها، حرمت مسئولان و اجرای پروژه ها سه رکن انگیزشی در صنعت مس

 

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان هم در این نشست اظهار کرد: متمرکز شدن شرکت مس در تهران دلیلی ندارد و مدیریت باید در مرکزی باشد که فعالیت انجام می شود.

وی اظهار کرد: معدن مس در سرچشمه رفسنجان معدنی خدادادی غنی از عنصری است که منافع برای عموم دارد.

امام جمعه رفسنجان افزود: در این حوزه، فعالیت ها باید در کنار هم باشد طوری که نیاز است سه مورد اعم از اهمیت جان مردم و ایمنی، اهمیت دادن به حرمت مسئولان و نیز اهمیت و ادامه اجرای پروژه ها در راستای رونق اقتصادی کنار هم باشند تا انگیزه موفقیت کسب شود.

وی ادامه داد: گردش مالی معدن مس سرچشمه رفسنجان‌ در بانک های تهران است که نیاز است این گردش مالی به استان و شهرستان برگردد تا مردم بتوانند از امتیازات بانکی در جهت حل مشکلاتشان در حوزه های معیشتی، ازدواج، ساخت مسکن و غیره بهره مند شوند.

حجت الاسلام عسکری از شرکت مس خواست تا خریدها و ملزومات خود را از داخل شهرستان تهیه کنند و بیان کرد: بومی گزینی نیروها آن هم متخصص در صدر امور شرکت مس ‌باشد


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

مطالب مرتبط
به جد پیگیر ایمنی در سرچشمه رفسنجان هستیم

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به برخی مسایل موجود در این مجتمع اشاره و بیان کرد: در بحث ایمنی عارضه یابی از کل خط باید انجام شود که در این راستا تیمی هم باید تشکیل شود و در عارضه یابی کمک کند تا کل خط ممیزی و عارضه یابی شود  سپس با اولویت بندی مشکلات برطرف سازی خواهد شد؛ جان انسان ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
ایمنی در مس سرچشمه رفسنجان ارتقا خواهد یافت

فرماندار رفسنجان با اشاره به اتفاقات چند ماه اخیر در مجتمع مس سرچشمه که تعدادی از کارکنان بر  اثر حوادث آنجا جان خود را از دست دادند گفت: در بحث ایمنی عارضه یابی از کل خط در این معدن انجام خواهد شد سپس بر اساس اولویت ها مشکلات در راستای ارتقا ایمنی برطرف سازی خواهد شد.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
مطالبه های دادگستری رفسنجان از معدن روباز مس سرچشمه

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: ایمنی باید رکن اساسی در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان باشد، پرونده هایی‌ در خصوص فوت افراد ناشی از حوادث در این مجتمع در دادگستری تشکیل شده و برخی مسایل دیگر در این مجتمع نیازمند تدابیر است.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.