منو

بازگشایی موزه مطبوعات کرمان/رفسنجان فعال رسانه ای در استان کرمان

نژادحیدری تصریح کرد: بازگشایی موزه مطبوعات استان کرمان در خانه دین یار با اعتبار مورد نظر و هماهنگی استانداری و اداره میراث فرهنگی،گردشگری به زودی انجام میشود.

۰۶ مهر ۱۳۹۹


به گزارش ایستار،عصر یکشنبه مراسم معارفه روح الله پادپروا به عنوان مدیر خانه مطبوعات شهرستان رفسنجان و تودیع و تقدیر از دکتر ابراهیم انوشه در سالن زکریا رفسنجان برگزار شد.

نژاد حیدری مدیر عامل خانه مطبوعات استان کرمان ضمن تبریک به روح الله بادپروا و تشکر از دکتر ابراهیم انوشه اظهار داشت:مهم ترین وظایف خانه مطبوعات ارتقاع کمی و کیفی مطبوعات ،افزایش استاندار های کار های خبری،دفاع منافع و حفظ بهبود حقوق مشروع و قانونی اصحاب رسانه ،بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی و توسعه دانش فنی اصحاب مطبوعات خواهد بود.

نژادحیدری با اشاره به اقدامات جدید خانه مطبوعات تصریح کرد: بازگشایی موزه مطبوعات استان کرمان در خانه دین یار با اعتبار مورد نظر و هماهنگی استانداری و اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان و ارائه تسهیلات با شرایط خاص به مدیر مسئولان رسانه ها ی استان از جمله اقدامات جدید می باشد.

مدیر عامل خانه مطبوعات استان کرمان تاکید کرد:خانه مطبوعات مهم ترین نهاد صنفی که پی گیر مشکلات و چالش های خبرنگاران است. و همچنین از مقامات ،دستگاه ها و نهاد های استان خواهشمندم که خبرنگاران را در کنار خود ببینند نه در مقابل خود زیرا هرچند عده ای از خبرنگاران تیز قلم باشند اما باعث توسعه و پیشترفت استان هستند.

وی ادامه داد:نهاد ها و دستگاه ها خانه مطبوعات را مشاور امین در کنار خود ببینند و ما هم اکنون امادگی ایجاد پل ارتباطی بین اصحاب رسانه و نهاد ها را داریم.

نژاد حیدری ضمن ارتفاع دانش روزنامه نگاری در شهرستان بیان کرد:شهرستان رفسنجان بسترهای مناسبی در جهت افزایش دانش روزنامه نگاری انجام داده و در این حوزه پیشگام بوده است.

مدیر عامل خانه مطبوعات استان کرمان با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی کشور ما با جنگ تمام اعیار اقتصادی روبه رو است و هم وطنان ما با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند. با تو جه به این شرایط بسیاری از بنگاه های رسانه ای در حال تعطیل شدن هستند.از ادارات مالیات و تامین اجتماعی خواستار تعامل با رسانه ها را داریم که خبرنگاران با چالش کمتری مواجه باشند.

نژاد حیدری عنوان کرد:در شهرستان های که بیش از بیست عضو در خانه مطبوعات داشته باشند خانه مطبوعات دایره میشود که در دوره قبل در رفسنجان به مدیریت دکتر ابراهیم انوشه افتتاح شده است و در دوره ی جدید در سیرجان ،بم و زرند دایر شده است در صورت دارا بودن کمتر از بیست عضو در خانه مطبوعات، در شهرستان رابط اداری انتخاب خواهد شد.

مجید فصیحی هرندی فرماند ویژه رفسنجان در مراسم معارفه مدیر جدید خانه مطبوعات شهرستان بیان کرد:رسانه های رفسنجان از رسانه های فعال استان کرمان و بلکه رسانه های رفسنجان اثر گزار و کوشا و همیشه در صحنه هستند.

وی ادامه داد:با توجه به کوچک بودن بدنه اجتماعی شهرستان باید برای اطلاع رسانی و آگاه دهی از یک فیلتر نقدگویانه و ارام برا اطلاع رسانی مردم استفاده شود.

هرندی در زمینه خبرسانی بیان کرد:باید خبر را همانگونه که بیان میشود بازگو کرد درست است دیدگاه ها متفاوت است اما باید در چهار چوب خاصی تحلیل انجام شود .

در ادامه این مراسم دکتر ابراهیم انوشه اظهار داشت:۳۴۱ نشریه فعال در استان کرمان فعالیت دارند و هم اکنون در شهرستان رفسنجان ۲۲ رسانه با حمایت اداره فرهنگ ارشاد اسلامی فعالیت میکنند.
وی ادامه داد: تاکید ما براین بوده است که مسئولین با اصحاب رسانه در تعامل باشند .

انوشه عنوان کرد:در دوسال گذشته خانه مطبوعات رفسنجان با ۲۱ عضواصلی و افتخاری فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون ۷۰ عضو رسمی و افتخاری دارد.

دکتر ابراهیم انوشه در زمینه ارتقاع دانش رسانه ای شهرستان یاد اور شد:کارگاه های متعددی با همراهی مجتمع مس سرچشمه در زمینه افزایش دانش رسانه ای همسو با کرمان برگزار شد و همچنین نشست های منظم و هماهنگی با اصحاب رسانه انجام شد .

وی در اخر گفت : تلاش بسیاری در جهت عدم اعمال سلیقه های شخصی و جلوگیر از ورود مسائل سیاسی در خانه مطبوعات شهرستان انجام دادیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 13 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.