منو

چرا مالیات اضافه‌ای که مردم کرمان می‌دهند در خود استان خرج نمی‌شود؟

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: در استان کرمان ۱۵۰۰ میلیارد تومان اضافه بر تکالیفی که دولت بر استان در بحث مالیات گذاشته بود، مالیات پرداخت شده که بی‌تدبیری دولت بوده و سوال این است که چرا نباید این پول در خود استان خرج شود.

۰۶ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از ایسنا “شهباز حسن‌پور” عصر امروز پنجم تیرماه در نشست مشترک هیات رئیسه اتاق بازرگانی و مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: اگر استان کرمان یک ایالت در نظر بگیریم همه زمینه‌های توسعه را دارد و به جرات می توان عنوان کرد که استان کرمان از ظرفیت‌های بسیار بالای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه معضل و مشکل کشور و به تبع آن استان کرمان بحث اشتغال است، تصریح کرد: از هر نوع اقدامی برای ایجاد اشتغال در استان کرمان حمایت می‌کنیم. ما به دنبال اجرای مکتب سردار سلیمانی در کرمان هستیم و مکتب سلیمانی وقت نمی‌شناسد. یک لحظه تصور کنید اگر سردار سلیمانی در سوریه و عراق نبود اکنون چه وضعیتی داشتیم.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: در استان کرمان ۱۵۰۰ میلیارد تومان اضافه بر تکالیفی که دولت بر استان در بحث مالیات گذاشته بود، مالیات پرداخت شده که  بی‌تدبیری دولت بوده و  سوال این است که چرا نباید این پول در خود استان خرج شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بخشی از این پول دریافت مالیات اضافی به خود استان برگردد اما تا کنون برگشت داده نشده است و دولت باید پاسخگو باشد

وی با ابراز تاسف از اینکه از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی در استان کرمان به خوبی استفاده نکرده ایم بیان کرد: شرکت «شستا» بخشی از سرمایه استان کرمان را در اختیار دارد اما جای سوال است که این شرکت تاکنون چه کاری برای استان کرمان انجام داده است و باید در این راستا بخش خصوصی و به ویژه اعضای اتاق بازرگانی مطالبه‌گری داشته باشند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احیای جاده ابریشم برعهده و وظیفه کرمانی‌هاست خاطر نشان کرد: دولت‌ها ثابت کرده‌اند که کارآمد نیستند بنابراین نباید منتظر دولت باشیم و باید خودمان آستین بالا بزنیم.

به ‌جای آنکه به دهن آمریکا بزنیم با یک مصوبه اشتباه به دهن کشاورز خودمان می‌زنیم

حجت الاسلام و المسلمین “موسی غضنفرآبادی” نماینده مردم شرق استان کرمان در خانه ملت نیز در این جلسه گفت: گاهی دست اندازی‌ها و دست‌کاری قوانین مردم را دچار مشکلات جدی می‌کند و با یک مصوبه مردم را به خاک سیاه می‌نشانیم. متاسفانه شاهد هستیم در این موقعیت اعمال تحریم‌ها از سوی کشورهای استعمار به ‌جای آنکه به دهن آمریکا بزنیم با یک مصوبه اشتباه به دهن کشاورز خودمان می‌زنیم.

وی با اشاره به مصوبه عدم صادرات خرما در سال گذشته و متضرر شدن خرماداران سراسر کشور به ویژه شرق استان کرمان، اظهار کرد: رقابت در سطح دنیا ثانیه‌ای و دقیقه‌ای است و با مصوبه عدم صادرات خرما در سال گذشته شاید باعث شده باشیم که دیگر صادرکننده بازار قبلی خود را بدست نیاورد.

نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی ها می‌خواهند که بی‌جهت سرمایه‌گذار را عمدا به زمین بزنند. متاسفانه یک جریان نفوذی این کار را می‌کند و باعث شده که سرمایه‌دار، سرمایه خود را در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

مخالف ابطال کردن کارت بازرگانی ۱۸ هزار نفر هستیم

دکتر “محمدرضا پورابراهیمی” نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اگر اتاق بازرگانی توانمندیش افزایش یابد، خروجی آن افزایش اشتغال و معیشت و رفاه مردم است.

پورابراهیمی خطاب به اعضای اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: از اتاق بازرگانی می خواهیم طرح‌های بخش خصوصی که متوقف و بنگاه‌هایی که زیر ظرفیت خودشان فعالیت می‌کنند را شناسایی و آسیب‌شناسی کنند و نقشه راهی برای رفع مشکلات آنها مشحص کنند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که اتاق بازرگانی استان کرمان جزء ۳ اتاق برتر ایران است، در ادامه در واکنش به درخواست اتاق بازرگانی مبنی بر راه‌اندازی شرکت تامین سرمایه در استان تصریح کرد: زیرساخت های بخش سرمایه‌گذاری باید تکمیل شود و اتاق بازرگانی کرمان برای راه‌اندازی شرکت تامین سرمایه درخواست خود را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه دهد تا ما پیگیری های لازم را انجام دهیم.

وی با بیان این مطلب که عطش سرمایه‌گذاری در بورس زیاد است، بیان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده اصلاح و به تصویب شورای نگهبان رسیده که با این اصلاح این قانون حدود ۹۰ درصد مشکلات قبلی حل خواهد شد.

پورابراهیمی مجلس را مسیر اصلی قانون‌گذاری دانست و عنوان کرد: قطعا به عنوان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با باطل کردن کارت بازرگانی ۱۸ هزار نفر مخالف هستم. ما اکنون نیاز به تشویق بازرگانان داریم. با ابطال این کارت های بازرگانی، بازار کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای را فقط رونق خواهیم داد. چه کسی جوابگوی این گونه بازارها و تخلفات پشت پرده آن خواهد بود؟ در این شرایط رویکرد پلیسی نباید داشته باشیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 14 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.