منو

نسبت به امنیت بانک ها باید حساسیت داشت

فرماندار رفسنجان گفت: 96 شعبه بانکی در این شهرستان وجود دارد و باید نسبت به امنیت آن ها حساسیت داشت.

۱۳ تیر ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، جلسه آموزش و تحقیق آخرین راهکارهای پیشگیری از سرقت بانک با حضور مهندس حسین رضایی فرماندار ویژه رفسنجان، دکتر جلالی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،مصطفی بخشی معاون سیاسی فرماندار،سرهنگ اکبر نجفی فرمانده نیروی انتظام شهرستان رفسنجان ودیگر اعضای این کارگروه در محل فرمانداری برگزار شد.

مهندس رضایی در این جلسه گفت: 96 شعبه بانکی در این شهرستان وجود دارد و باید نسبت به امنیت آن ها حساسیت داشت.

وی افزود: برابر مصوبه شورای امنیت کشور؛ امنیت بانک های مادر و خزانه بر عهده نیروی انتظامی است و سایر بانک های تحت عنوان موسسه یا بانک خصوصی جهت برقرای امنیت شان باید به نیروی انتظامی درخواست دهند تا نسبت به تأمین نیروی مورد نیاز آموزش دیده اقدام شود.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان هم در این جلسه در خصوص سرقت ها ،کلاهبرداری ها و جرائم اینترنتی بیان کرد: سال گذشته چندین سرقت مسلحانه در رفسنجان داشتیم و به واسطه آنکه این امر مهم و حساس است و بحث امنیت طلافروشی ها و بانک ها باید مد نظر باشد.

سرهنگ اکبر نجفی بیان کرد: حتی یکی از کارمندان بانکی که دارای 29 سال سابقه کار است قربانی کلاهبرداری اینترنتی شده بود که با پیگیری های لازم متهم دستگیر و 80 میلیون تومان سرقت شده از حساب وی بازگردانده شد.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از سرقت ها هر خودپردازی که قرار است جایی راه اندازی یا جابجا شود حتما این کار باید با تأئید نیروی انتظامی صورت گیرد.

رییس پلیس فتای رفسنجان هم اظهار داشت: افراد نباید تماس های واتساپی را جواب دهند زیرا کلاهبرداری اینترنتی اتفاق می افتد و فرد کلاهبردار حساب بانکی فرد جوابگو را تخلیه می کند.
سرهنگ بازماندگان بیان کرد: همچنین اشخاص پیامک های دریافتی حاوی پیغام از سوی سامانه ثنا را جواب ندهند که کلاهبرداران موجبات کلاهبرداری را فراهم کرده اند.

وی ادامه داد: در پیامک های از سوی سامانه ثنا ممکن است مشخصات فردی و بانکی طرف را بخواهند یا اینکه از شخص بخواهند که بر روی لینک بزند و وارد شود که افرادنباید نسبت به این دو پیاغام جوابگو باشند.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.