منو

فرماندار رفسنجان :خسارت چهار هزار میلیاردی سیل به رفسنجان

حسین رضایی فرماندار رفسنجان تاکید کرد: سیل چهار هزار و چهار صد میلیارد تومان به زیر ساخت های شهرستان رفسنجان در حوزه های کشاورزی،اب،برق،گاز و.... خسارت زد.

۲۱ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار،حسین رضایی فرماندار رفسنجان در جلسه شورای اداری شهرستان با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت بیان کرد:در سال جاری به شهرستان رفسنجان با مساحت ۸هزار کیلو متر مربع ، ۳۱۲هزار نفرجمعیت ،چهار بخش و شش شهر  ۸۷میلیارد تومان اعتبار تعلق گرفته است که پاسخگو شهرستان نخواهد بود  .

وی گفت:باتوجه به تحریم های دولت ظالم امریکا فعالیت های اقتصادی کشور و همچنین شهرستان تحت شعاع قرار گرفته شده است و در این سال ها تمام اقتصاد شهرستان بر پایه باغات پسته رفسنجان بوده است .

حسین رضایی ادامه داد:امسال باتوجه به سرمازدگی در فروردین ماه و خسارت سیلاب اخیر به ۱۰هزار هکتار از باغات پسته رفسنجان حلقه اول اقتصاد رفسنجان از بین رفت .

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه ۱۵هزار نفر از جمعیت زیر ۳۵ سال شهرستان بیکار هستند،تاکید کرد: امیدواریم در  دولت آیت الله رئیسی  مجتمع مس با سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان  در شهرستان اشتغالزایی کنند.

وی ادامه داد: در رفسنجان چالش بسیاری وجود دارد  که یکی از مهم ترین آنها چالش آب شرب است و متاسفانه در سیلاب اخیر ۱۰۰۰کیلو متر از زیر ساخت های اب شرب خراب شد که بازسازی این زیرساخت ها ۱۶۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

حسین رضایی عنوان کرد :۸۰هزار نفر از اتباع افاغنه استان در شهرستان رفسنجان ساکن هستند که مشکلات بسیاری را در شهرستان ایجاد کردند که ساماندهی مهاجرین یکی از مطالبه های اصلی مردم رفسنجان است .

وی با اشاره به اینکه محور  رفسنجان_نوق  اولین محور حادثه خیز استان کرمان است ،گفت:طول این محور ۹۰کیلو متر است که تا کنون ۲۰کیلو متر آن دوبانده شده است و اعتبار اداره راه و شهر سازی رفسنجان پاسخگو این محور نخواهد بود.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه سیلاب اخیر خسارات بسیاری را به شهرستان رفسنجان وارد کرده است ،بیان کرد:
از بین رفتن هزار کیلومتر از لوله های انتقال آب باغات پسته  خروج یک چهارم  چاه های کشاورزی از مدار  از جمله خسارت های سیلاب  به حوزه ی کشاورزی است .

وی افزود:۵۰خانه در روستای کوثر ریز و ۱۰۰خانه در مناطق شهر به صورت کامل تخریب شدند .

رضایی تصریح کرد:در مجموعه سیلاب چهار هزار و چهار صد میلیارد تومان به زیر ساخت های شهرستان در حوزه های کشاورزی،اب،برق،گاز و…. خسارت زد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.