منو

فرماندار رفسنجان : ۲۰ درصد باغات پسته کشور در رفسنجان

حسین رضایی فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه ۸۰ هزار هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت محصول پسته است ،اذعان کرد: این باغات ۲۰ درصد از باغات پسته کشور در ۲۸ استان را شامل می شود.

۲۳ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، حسین رضایی در آیین افتتاح دفتر موقوفه پرورشگاه معین زاده  اظهار کرد:  نوع موقوفات در رفسنجان نسبت به دیگر نقاط کشور متفاوت است به طوری که ۶۰ سال قبل خانواده نیک نفس مرکز آموزشی و درمانی نیک نفس را از درآمد پسته احداث کردند ودر آن زمان از سیرجان و شهربابک و نقاط مختلف کشور برای درمان به این محل سفر می کردند.

وی افزود:در حال حاضر نیز علاوه بر انجام امور درمانی، دانشجویان دوره های پیراپزشکی در این مکان دوره های آموزشی را می بینند.

رضایی بیان کرد: مرحوم مرادی یکی دیگر  از خیران، در وقف نامه خود قید کرده بود که بیمارستان مرادی برای انجام امور پزشکی هسته ای استفاده شود که در حال حاضر در این بیمارستان اعمال جراحی چشم با متد روز دنیا انجام می شود.

وی ادامه داد: کارهای خیرین نشان می دهد که واقفان رفسنجان افق دیدشان به آینده جلوتر از دیگران بود که این دیدگاه باید توسعه یابد و حفظ شود.

سرپرست فرمانداری رفسنجان تصریح کرد: خیرین در رفسنجان هنوز بعد از گذشت ۷۰ سال از وقف؛ اثر ثروتشان وجود دارد و برای امور درمان، تعلیم و تربیت، حوزه دینی و غیره صرف می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین موقوفات در کشور در حوزه بهداشت و درمان ( موقوفات هلال احمر) در رفسنجان وجود دارد که از محل درآمد پسته این وقفیات صورت گرفته افزود: جایگاه ۴ رقم پسته در کشور از جمله اکبری، کله قوچی و احمد آقایی در رفسنجان وجود دارد.

رضایی گفت: بیش از ۴۰۰ هزار هکتار باغ پسته در کشور کشت شده که از این میزان ۸۰ هزار هکتار معادل ۲۰ درصد باغ های پسته کشور در شهرستان رفسنجان به ثمر رسیده اند.

وی خاطرنشان کرد: امّا با وجود معدن عظیم مس و مخازن نفت در جنوب شرق کشور در این شهرستان؛ رفسنجان نسبت به ۲۰ سال گذشته پیشرفت آنچنانی نداشته که باید آسیب شناسی شود.

رضایی اظهار کرد: نباید بگذاریم خیرین پسته کار به دلیل بی انگیزگی و عدم حمایت از رفسنجان به کشورهای خارج مهاجرت کنند؛ اگر مجوزی درخواست می دهند یا خواستار تسهیلات توسعه ای هستند باید برای رونق کار و فعالیت شان در حوزه امور خیر توجه شود؛ زیرا از قدیم خیران در رفسنجان باعث ایجاد مدارس، بیمارستان ها، دانشگاه ها، مساجد و غیره شدند که در کشور جزء رتبه های برتر شناخته شدند وی در پایان از خانواده زنده یاد معین به جهت وقفیات خود تقدیر و تشکر کرد و برای مدیر مجموعه در خدمت رسانی به کودکان بی سرپرست آرزوی موفقیت نمود.

در ادامه محمد کریمی مدیرعامل پرورشگاه معین زاده هم اظهار کرد: این پرورشگاه در ۷۰ سال پیش در رفسنجان احداث شده و به کودکان بی سرپرست خدمات رسانی می کند؛ این پروشگاه جزء ۳ پرورشگاه کودکان در کشور است که کلیه نیازهای کودکان بی سرپرست را برآورده می سازد.

وی افزود: همان ۷۰ سال پیش طبق اساسنامه محکم و قوی در جهت نگهداری، تحصیل، بهداشت جسمی و روانی و دیگر امورات کودکان؛ این پرورشگاه ایجاد و قسمت عظیمی از باغ های کشاورزی پسته خانواده معین زاده به این امر اختصاص یافت.

خبر:ابوذر فداکار


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.