منو

پیش‌بینی تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق از نیروگاه سیکل ترکیبی برای صنایع استان کرمان

مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمان گفت: ۲ هزار مگاوات برق از نیروگاه سیکل ترکیبی برای مصرف صنایع استان کرمان پیش‌بینی شده که تا پایان این دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

۰۳ شهریور ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، حمیدرضا حبیبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است، اظهار داشت: چهار هزار و 195 مگاوات ظرفیت نصب شده برق در تولید بوده که 3 هزار و 334 مگاوات تولید عملی استان است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان تراز تولید و مصرف مثبت است، گفت: 9 هزار کیلومتر خط انتقال توزیع در استان وجود دارد که توسط 140 پست برق انجام می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان با بیان اینکه 45 درصد برق مصرفی استان در بخش صنعت، 23 درصد کشاورزی، 25 درصد خانگی و مابقی در بخش روشنایی معابر است، افزود: 50 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان کرمان در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی برای مصرف صنایع در استان پیش‌بینی شده که تا پایان این دولت به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: عملیات اجرایی پنج پروژه با اعتبار 354 میلیارد تومان در هفته دولت آغاز می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه پشت صحنه زحمات زیادی در انتقال خطوط به ویژه در مناطق کوهستانی و در ارتفاعات کشیده می‌شود تا خطوط برق ایجاد شود، گفت: در بخش انتقال خطوط برق فوق توزیع مشکلی نداریم و این خطوط متناسب با نیاز مصرف کنندگان در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات صنایع برق در کشور تولید می‌شود و دانش ساخت این قطعات در کشور وجود دارد، افزود: صنعت برق همیشه به کمک مردم نیاز دارد و در سال گذشته 13 درصد رشد مصرف در استان بوده است که این رشد نیاز به توسعه زیرساخت‌ها دارد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان با بیان اینکه از مردم درخواست داریم مدیریت مصرف داشته و در ساعات پیک بار استفاده کمتری از برق داشته و مصرف خود را کنترل کنند، ادامه داد: در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر، تولید پنل در کشور انجام می‌شود و در استان کرمان از این پنل‌ها نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید سلول‌های خورشیدی از معدن تا تونل در استان کرمان در دستور کار قرار گرفته و کارخانه تولید این سلول‌ها در استان کرمان احداث می‌شود، گفت: احداث کارخانه در مرحله واگذاری زمین قرار دارد و به‌زودی احداث کارخانه در استان کرمان عملیاتی می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه حدود یک درصد از تولید برق استان در نیروگاه‌های تجدیدپذیر انجام می‌شود، افزود: نیروگاه‌های خورشیدی تابعی از تابش خورشید هستند و این نیروگاه‌ها در استان کرمان راندمان حدود 20 درصد دارند که ظرفیت بسیار خوبی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 98 درصد تولید برق استان در نیروگاه‌های حرارتی انجام می‌شود، بیان کرد: استان کرمان قابلیت احداث نیروگاه بادی در برخی نقاط را دارد اما نیاز به بادسنجی طولانی مدت دارد که در برخی نقاط این کارها انجام شده و شرکت ملی مس احداث ایجاد یک نیروگاه بادی در منطقه سرچشمه را آغاز کرده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان با بیان اینکه در احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان توسط مجموعه سادپا در فاز اول 2 هزار مگاوات اعلام نیاز کردیم که مجوز هزار و 80 مگاوات آن به تایید رسیده است، گفت: پیگیر هستیم که به‌زودی احداث این نیروگاه‌ها عملیاتی شود


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.