منو

داوطلبان حضور در پیاده‌روی اربعین استان کرمان به مرز ۱۰۰ هزار نفر رسید

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: بیش از ۹۹ هزار زائر از استان کرمان در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که ۸۶ هزار نفر متقاضی اعزام زمینی از استان کرمان هستند.

۰۳ شهریور ۱۴۰۱

وی با توصیه به کسانی که پیش ثبت‌نام خود را در سامانه انجام داده‌اند گفت: فرصت را از دست ندهند و در اولین فرصت با پرداخت هجده هزار تومان حق بیمه ثبت‌نام خود را دائم و قطعی کنند و کسانی که در سامانه ثبت‌نام نکرده باشند اجازه خروج آنها از مرز داده نمی‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، زرند، بم و جیرفت تا کنون بیشترین تعداد ثبت‌نام کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: بیش از 53 هزار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان مرد و 46 هزار نفر زائر خانم هستند.

 

وی با بیان اینکه تا دو روز قبل از اربعین سامانه سماح برای دواطلبان حضور در پیاده‌روی اربعین باز است، ادامه داد: تنها راه قانونی حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح است، البته هر ساله تعدادی افرادی سودجو و فرصت‌طلب پیدا می‌شوند که در ایام اربعین وعده‌هایی را به مشتاقان می‌دهند که توصیه می‌شود زائران مراقب سودجویان باشند.

عرب‌نژاد بیان کرد: در ارتباط با گذرنامه‌ها در ابتدا اعلام شد که باید شش ماه اعتبار داشته باشد اما با مذاکراتی که مسئولان ما با عراق داشتند و پیگیری‌های انجام شده اعلام کردند حتی کسانی که اعتبار گذرنامه آنها گذشته می‌توانند با مراجعه به ادارات گذرنامه و یا دفاتر مراجعه کرده و گذرنامه آنها شش ماه مهر اعتبار خورده و برای سفر اربعین می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولان به دنبال این هستند که زمینه اعزام زائران و مشتاقان سفر اربعین با کمترین هزینه فراهم شود، افزود: زائران باید حتما دو دوز واکسن را زده باشند و اگر شش ماه از تزریق دوز دوم آنها گذشته باشد باید دوز سوم را تزریق کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه به همراه داشتن کارت واکسن به زبان لاتین برای زائران الزامی است، گفت: در ورودی مرز عراق این کارت باید حتماً ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مسئول کمیته حمل و نقل زائران است، افزود: جلسات زیادی با صنف اتوبوس‌داران کرمان گذاشته شده و قیمت‌هایی مشخص شده است.

عرب‌نژاد با بیان اینکه 86 هزار نفر متقاضی اعزام زمینی از استان کرمان هستند و توصیه می‌شود کسانی که این امکان را دارند با خودروهای خود برای این سفر اقدام کنند، ادامه داد: پارکینگ‌هایی هم در ورودی مرزها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مرز شلمچه، چزابه و اخیراً مرز خسروی برای زائران استان کرمان در نظر گرفته شده است، افزود: عمده مشکلاتی که در ستاد اربعین استان کرمان اعلام شده در بحث حمل و نقل و اعزام زائران است که استاندار کرمان دستور پیگیری و رفع این مشکل را دادند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس لشکر 41 ثارالله اردوگاهی را در ورودی جاده اهواز خرمشهر داشت که این اردوگاه تجهیز شده و آمادگی پذیرایی زائران استان کرمان است، گفت: کسانی که با خودروهای خود به این سفر می‌روند می‌توانند در این اردوگاه اسکان داشته و استراحت کنند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان محل عبور زائران و شیعیان پاکستان و افغانستان است، افزود: میزبانی از این زائران هم در برنامه است و در طول مسیر هم موکب‌هایی زده شده که استقبال خوبی از این زائران انجام شود.

عرب‌نژاد با بیان اینکه سفر پیاده‌روی اربعین از بیستم محرم آغاز شده، ادامه داد: درخواست داریم زائران به ویژه کسانی که قصد استفاده از خودروهای عمومی را دارند برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفت و به ویژه برگشت را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کار جدیدی که امسال داریم مجموعه امداد و راهنمایان در عراق است، گفت: امسال همکاران ما با لباس و فرم مخصوص همکاران و کارگزاران حج در سراسر کشور در شهرهای زیارتی و در مسیر پیاده‌روی به عنوان راهنمای زائران حضور داشته و کمک خواهند کرد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه استاندار کرمان به جد پیگیر است که چند قطار به صورت مستقیم کرمان به خرمشهر را داشته باشیم که به دلایلی تاکنون هنوز راه آهن موافقت نکرده است، افزود: در حال حاضر زائرانی که قصد سفر ریلی داشته باشند باید بلیط کرمان به قم و قم به اهواز و خرمشهر تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده زائران حداکثر 12  روز می‌توانند در کشور عراق بمانند، گفت: موکب‌های عراق بلافاصله پس از اربعین جمع آوری می‌شود و برنامه ریزی شده تعدادی از موکب‌های ایرانی تا چند روز پس از اربعین دایر باشند و با زائران خدمترسانی کنند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + شانزده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.