منو

هفدهمین بازارچه خیریه کوثر برپا میشود

هفدهمین بازارچه خیریه کوثر از تاریخ ۲۵ الی ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در آستان قدس رضوی برگزار میشود .

۲۴ بهمن ۱۴۰۱

 

به گزارش ایستار ،صبح امروز محسن اسماعیلی مدیرعامل خیریه کوثر در نشست خبری ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه خیریه کوثر با برپایی بازارچه برای تامین جهیزیه سه زوج در آبان سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده است، گفت: خیریه کوثر تاکنون ۱۶ بازارچه برگزار کرده که متاسفانه هفدهمین بازارچه در اسفند ماه ۱۳۹۸ به دلیل شیوع کرونا برپا نشد .

وی افزود: پس از گذشت سه سال هفدهمین بازارچه از تاریخ ۲۵ الی ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در آستان قدس رضوی برگزار میشود که در این بازارچه روزانه از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰ انواع صنایع دستی و غذاهای متنوع دستپخت خیرین در پنجاه غرفه به فروش می رسید .

محسن اسماعیلی عنوان کرد: خیریه کوثر در راستای تامین جهیزیه زوج های نیازمند تشکیل شده است که سعی میکنیم کمک جهیزیه ها با حفظ آبرو و عزت به زوج ها اهدا شود البته در صورتی که خانواده ها توان پرداخت تسهیلات بلند مدت را داشته باشند به آنها برای خرید جهیزیه تسهیلات بدون سود ۳۰ ماهه ارائه میشود .

وی در ادامه گفت : متاسفانه حضور متکدیان در سطح شهر چهره زیبا شهر رفسنجان را از بین برده است که در این راستا با همکاری نیروی انتظامی شهرستان و شهرداری طرح جمع آوری متکدیان که بیشتر آنها افراد غیر بومی هستند آغاز شده است .

مدیر عامل خیریه کوثر اذعان کرد: صندوق قرض الحسنه خیریه کوثر در سال ۱۳۹۰ با سرمایه ۱۱ میلیون تومان تاسیس شد که امروز پس از گذشت ۱۲ سال با سرمایه چهار میلیارد تومان به سه هزار نفر تسهیلات بدون سود ارائه کرده است .

وی افزود: دو سال پیش با کمک خیرین شهرستان پروژه ی ساخت چهار ساختمان ۱۲ واحدی به متراژ ۷۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع اغاز شد که ۱۲ واحد از آن پروژه تا عید فطر به بهره برداری میرسد و به مدت یک تا سه سال در اختیار زوج های نیازمند قرار میگیرد.

محسن اسماعیلی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای ۷۶ نفر که ۴۰ نفر از آنها زنان سرپرست خانوار هستند اشتغالزایی شده است ، گفت: این افراد در کارگاه دوخت دستکش صنعتی، کیوسک های توزیع محصولات رضوی، صندوق قرض الحسنه و ساختمان خیریه کوثر مشغول به کار هستند.

وی در ادامه با توجه به اینکه خیریه کوثر فعالیت هایی چون قربانی و عقیقه انجام میدهد، بیان کرد: هر پنج شنبه ۴۰۰ غذای گرم در بین نیازمندان سطح شهر توزیع میشود و از شهروندان درخواست دارم با آگاهی کامل کمک هایشان را به دست نیازمندان برسانند و از رواج گدا پروری جلو گیری کنند.

در پایان گفت : در دوسال گذشته به همت خیرین گمنام شهرستان ۱۳ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد رفسنجان ازاد شدند.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.