منو

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:تنها راه مقابله با اژدهای هفت سر فساد ایجاد شفافیت در هر سه قوه به ویژه قوه مجریه است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:تنها راه مقابله با اژدهای هفت سر فساد ایجاد شفافیت در هر سه قوه به ویژه قوه مجریه است.

۱۰ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از تسنیم علی اصغر عنابستانی نماینده  سبزوار در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه باید در سازوکار و ساختار مجلس اصلاحاتی انجام شود، گفت: در وهله اول باید مشکلات کشور در کمیسیون های تخصصی احصا شود و اولویت بندی در این زمینه انجام شود و با نگاه تخصصی و کارشناسانه به دنبال رفع آنها باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از اولویتهای مهم کشور و مجلس مقابله با اژدهای فساد است، ادامه  داد:تنها راه مقابله با این اژدهای هفت سر ایجاد شفافیت در هر سه قوه به ویژه قوه مجریه است.تمام اطلاعات و مذاکرات و طرح‌ها و حساب‌های شرکت‌های دولتی و عمومی و حساب‌های مالیاتی و حساب‌های تجاری، بانکی و … باید برای مردم شفاف شود، هیچ رانت اطلاعاتی که منجر به فساد می‌شود نباید باقی بماند.

نماینده سبزوار در مجلس با تاکید براینکه  قانون جامع حذف تعارضات منافع و قانون حمایت از افشاگران فساد به همراه قانون جامع شفافیت باید در همین روزهای اولیه مجلس به سرانجام برسد، اضافه کرد:بعد از حذف فساد باید به فکر درمان ساختارهای اقتصاد بیمار کشور باشیم که در این زمینه مالیات اولویت اول است، بار مالیات باید از دوش تولید و سرمایه‌های مواد به دوش سرمایه‌های راکد و واسطه ای منتقل شود. مالیات را باید از عواید سرمایه، مسکن، خانه‌های خالی، زمین و معادن رها شده، خانه‌ها و ماشین ‌های لوکس گرفت. اگر قرار است جهش تولید اتفاق بیفتد باید به تولیدکننده یارانه بدهیم نه اینکه از او مالیات‌های هنگفت بگیریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه  ساختار پولی و مالی و گمرکی هم باید به فوریت دگرگون شود، افزود: قانون مدیریت خدمات کشوری در جهت رفع کامل تبعیض‌های پردختی به کارکنان و بازنشستگان و کار محور کردن پرداخت‌ها به جای وقت موری اصلاح فوری شود.

عنابستانی عنوان کرد: در سیر تحول مجلس، پارلمان باید از کارخانه تولید قانون بدون در نظر گرفتن ظرفیت های اجرایی آن به یک ساختار قدرتمند نظارتی تبدیل شود، کسی نباید جرات کند قانون مصوب مجلس را به هر شکل و بهانه‌ای اجرا نکند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.