منو

اقتصاد دیجیتال در استان کرمان متحول خواهد شود

استاندار کرمان گفت: در راستای اجرای طرح فیبرنوری در عمده شهرهای استان، مشکل اینترنت حل می‌شود و در بخش اقتصاد دیجیتال شاهد یک تحول در سطح استان خواهیم بود.

۲۷ فروردین ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، محمدمهدی فداکار در شورای توسعه و برنامه‌ریزی ۲۶ فروردین استان گفت: در بحث تملک، اعتباراتی به حساب دستگاه‌ها واریز شده، اعتباراتی نیز از دستگاه‌های ستادی باید پیگیری شود و همچنین از محل مولدسازی نیز اعتباری به حساب دستگاه‌ها واریز می‌شود که رقم بالایی است و در خصوص دو مورد اول باید تا پایان شهریور جذب صورت گیرد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: طی جلساتی که باید برگزار شود، اعتباراتی که در دستگاه‌ها مانده را رصد و پیگیری می‌کنیم تا جذب شوند.

وی بیان داشت: راه حل بسیاری از مشکلات اقتصادی، سرمایه‌گذاری است و در این زمینه همه حوزه‌ها و دستگاه‌ها باید کمک کنند، چرا که همه دستگاه‌ها یک حلقه زنجیره‌ای هستند که اگر یکی کمک نکند، دیگران متضرر می‌شوند.

فداکار بیان داشت: تعهدات اشتغال استان امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کمتر شده است، اما امسال نیز سقف را در نظر بگیریم تا به ظرفیت سال گذشته برسیم و میزان اشتغال را افزایش دهیم.

وی ابراز داشت: در بحث مولدسازی توافق شده است که دستگاه‌ها هر ملکی را که به فروش می‌رسانند، درآمد آن متعلق به همان دستگاه خواهد بود.

استاندار خاطرنشان کرد: در بحث پروژه‌های آب شرب نیز پروژه بم آماده افتتاح و پروژه آبرسانی جیرفت و عنبرآباد نیز در حال انجام است.

وی با بیان این مطلب که آب بخشی از صنعت حل شده است و می‌توان از محل چاه‌های غیرمجاز و فاضلاب تامین آب صنعت را داشته باشیم، افزود: تامین آب به هیچ وجه قابل تعطیل شدن نیست، چراکه برای صنعت و اشتغال نیازمند آب هستیم.

فداکار عنوان کرد: ۹۳ درصد آب استان در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود که بخشی از آن مربوط به چاه‌های غیرمجاز است و در این زمینه باید مدیریت مصرف آب انجام شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح فیبر نوری، هیچ هزینه‌ای در استان انجام نمی‌شود چراکه در این زمینه قرارداد و انتخاب شرکت با وزارتخانه بوده و ما فقط مصرف کننده هستیم.

وی اظهار داشت: ۸۴ شهر استان از فیبر نوری و اینترنت پر سرعت و ارزان قیمت استفاده می‌کنند و در شهر کرمان این طرح در خرداد ماه آغاز می‌شود.

فداکار با اشاره به وضعیت تورم در استان، خاطرنشان کرد: برخی کالاها به دلیل اینکه در استان تولید نمی‌شوند و هزینه‌های بیشتری بر آنها متحمل می‌شود، موجب افزایش نرخ کالا‌ها می‌شود.

وی با بیان این مطلب که نرخ تورم ما نسبت به یزد مناسب‌تر است، افزود: در حوزه بهداشت و درمان و آموزش، هزینه‌های استان نسبت به سایر استان‌ها قابل مقایسه نیست و وضعیت بهتری داریم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.