منو

توجه مدیریت شهری به سلامت شهروندان با طراحی محدوده‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در معابر

شهردار رفسنجان گفت: در اصول شهرسازی جدید برای توجه به سلامت شهروندان، معابر و بوستان‌هایی که امکان پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در آن‌ها باشد طراحی شده و می‌شود.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش ایستار،مجید کهنوجی در خصوص فضاهای مناسب برای پیاده‌روی در شهر، اظهار کرد: در بحث پیاده‌روی در اصول شهرسازی، معابری که پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در آنجا امکان‌پذیر باشد طراحی شده و طراحی می‌شود مانند بلوار خلیج فارس که هم بحث پیاده‌روی و هم دوچرخه‌سواری در آن در حال طراحی و اجراست.

وی افزود: در معابر دیگر نیز این موضوع دیده شده بویژه در معابر جدیدی که اجرا می‌شوند بر اساس اصول شهرسازی جدید باید پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: در بوستان‌ها، پارک‌ها و فضای سبز شهری نیز بحث ورزش و سلامت دیده شده است مانند گذر امام رضا(ع) در بلوار امام رضا(ع) که به بحث پیاده‌روی اختصاص پیدا کرده است.

شهردار رفسنجان یادآور شد: در بوستان‌های بانوان نیز موضوع پیاده‌روی و سلامت پیش‌بینی شده است. همچنین وسایل ورزشی در اکثر بوستان‌های شهر وجود دارد اگر هم وجود نداشته باشد به‌تازگی بوستان احداث شده و نصب می‌شود.

کهنوجی در همین زمینه از پیش‌بینی وسایل ورزشی برای معلولین در بوستان‌ها و فضای سبز شهری سخن گفت و ادامه داد: در بوستان‌ها و پارک‌ها رینگ‌های پیاده‌روی وجود دارد که می‌توانند در آن محدوده پیاده‌روی کنند.

شهردار رفسنجان بیان کرد: در 18 ماه گذشته تعداد 18 بوستان به مجموعه فضای سبز شهری اضافه شده که با پارک‌های مورد بهره‌برداری در گذشته، این تعداد به 70 بوستان رسیده است و 8 بوستان دیگر نیز باید به بهره‌برداری برسد که مجموع پارک‌ها و بوستان‌های شهر به عدد 80 می‌رسد.

کهنوجی اضافه کرد: بوستان‌ها بر اساس اصول شهرسازی، منطقه‌ای و محله‌ای هستند که بر این اساس برخی بوستان‌ها مانند جوان، شهید مطهری و معلم و گذر امام رضا(ع) منطقه‌ای هستند که جمعیت بیشتری را پوشش می‌دهند و از امکانات بیشتری برخوردارند و برخی بوستان‌ها در حد محله خود پوشش می‌دهند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.