منو

روایت استاندار کرمان از پیشرفت‌های استان

استاندار کرمان در همایش ملی "روایتگران پیشرفت" به ظرفیت‌ها و موفقیتهای استان اشاره کرد و افزود: این موفقیت‌ها در حالی محقق شده که استان درگیر اتفاقات مختلفی بوده است.

۲۵ خرداد ۱۴۰۲

 

به گزارش ایستار، همایش ملی “روایتگران پیشرفت ” صبح امروز ۲۵ خرداد در سالن همایش‌های استانداری کرمان و با حضور سخنگو و دبیر هیئت دولت، نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار کرمان، رئیس بسیج رسانه کشور، فرمانده سپاه ثارالله و جمعی از رسانه‌های داخلی و خارجی، مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان و شوراهای روابط عمومی و رسانه‌های استانی برگزار شد.
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این همایش با خیرمقدم به مدعوین و مهمانان ابراز داشت: امیدواریم بخشی از واقعیت‌ها و پیشرفت‌های استان که در حال اتفاق است توسط رسانه منتشر و تبیین شود.
وی با اشاره به سابقه تاریخی استان و اثرگذاری کرمان در طول تاریخ، بیان داشت: کرمان قدیم بسیار بزرگتر بوده است و هم اکنون نیز بیش از ۱۱ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده و تنوع فرهنگی و اقتصادی قابل توجهی را در استان داریم.
استاندار کرمان، مزیت موقعیت جغرافیایی این استان را غیرقابل انکار عنوان کرد و افزود: استان کرمان با بیش از سه و نیم میلیون نفر جمعیت، دارای ظرفیت‌های مختلف با تنوع اقلیمی و دارای اختلاف آب و هوایی است.
فداکار با بیان این مطلب که استان کرمان در تمام افصول سال و در هر نقطه‌ای دارای محصولات متنوعی است، افزود: در سه حوزه معدنی، کشاورزی و گردشگری دارای ظرفیت‌های قابل توجهی هستیم.
وی تنوع معدنی در استان کرمان را کم نظیر دانست و افزود: شمال استان در حوزه معدنی دارای کمیت و عیار بالا و جنوب استان نیز دارای تنوع معدنی بیشتری است که در همین راستا ۷۰ درصد کرومیت کشور نیز در جنوب استان تامین می‌شود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در بخش فولاد عمدتا نیروهای استان بومی هستند و اشتغالزایی خوبی را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: صنعت ما عمدتا بر پایه تولیدات معدنی است و البته توقع سرمایه‌گذاری در این حوزه بیش از این است.
فداکار، وجود تیتانیوم در استان کرمان را منحصر به فرد دانست و افزود: در شرکت مس توسعه سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام نشده و انتظار می‌رود در این حوزه توجه بیشتر انجام شود.
فداکار با بیان این مطلب که در بخش خودروسازی در شهرستان بم بیش از ۱۲ هزار اشتغال انجام شده است، اظهار داشت: در راستای منابع حقوق دولتی معادن، ۱۳۰هزار میلیارد تومان از استان خارج می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۱ میلیون تن تولید کنسانتره استان است، بیان داشت: استان کرمان در بخش کشاورزی دارای تنوع زیادی است، در سه محصول استراتژیک پسته در شمال، خرما عمدتا در شرق و جالیزی در جنوب دارای ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۷ اثر در استان کرمان ثبت جهانی شده است، ابراز داشت: علیرغم وجود ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه گردشگری، اما متاسفانه این بخش در استان توسعه مورد انتظار را نداشته است.
وی تنوع عجیب صنایع دستی استان را به دلیل تنوع فرهنگی آن دانست و افزود: نیروی‌های انسانی توانمندی در استان وجود دارند که منشا خیر و برکت در کشور بوده‌اند و شخصیت‌های بزرگی در جناح‌های فکری مختلف به کشور معرفی کرده است که می‌توان به شهید باهنر و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.
فداکار با اشاره به اینکه استان کرمان در صنعت برق در کشور سرآمد است، افزود: در حال حاضر پنج فرودگاه در استان در حال فعالیت هستند، همچنین سه منطقه ویژه اقتصادی بم، سیرجان و رفسنجان و دو خط ریلی شمال به جنوب کشور در استان در حال فعالیت هستند.
وی به احداث یک خط ریلی توسط شرکت صنعتی و معدنی گل گهر اشاره کرد که در حال ساخت و تکمیل جهت انجام ترانزیت است و ابراز امیدواری کرد تا دو سال آینده به اتمام برسد.
استاندار کرمان با اشاره به سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی در حوزه انرژی خورشیدی، افزود: ۳ هزار مگاوات در فاز دوم در حال تولید بوده و از طرف دیگر استان کرمان در بخش نیروگاه‌های خورشید در کشور رتبه اول را دارد.
وی بیان داشت: با سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی، خط تولید لاستیک‌های فوق سنگین در شرکت بارز در حال راه اندازی است که کشور در بخش لاستیک‌های فوق سنگین بی‌نیاز خواهد شد.
فداکار تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی جازموریان که از سال ۸۲ مجوز آن اخذ شده اما متاسفانه کاری تاکنون انجام نشده بود که با پیگیری‌های انجام شده، مشکلات آن برطرف، شرکت پیمانکار آن مشخص و بزودی قدم‌های بعدی آن برداشته می‌شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 2 =

مطالب مرتبط
«ملی مس» سرآمد در تولید/گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما کلید خورد

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم شهرنما خبر داد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فعالیت یک هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان/ از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از فعالیت یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.