منو

تقاضای شهردار رفسنجان از وزیر کشور برای اخذ تسهیلات توسعه درآمد پایدار شهر

شهردار رفسنجان از وزیر کشور درخواست کرد برای توسعه درآمد پایدار شهری رفسنجان تسهیلاتی به‌صورت وام در اختیار شهرداری قرار گیرد.

۲۳ تیر ۱۴۰۲

 

به‌گزارش ایستار، مجید کهنوجی صبح امروز پنجشنبه ۲۲ تیرماه در شورای اداری استان کرمان با حضور وزیر کشور در محل استانداری کرمان با بیان این‌که تنها شهرداری در کشور هستیم که از بودجه شهرداری دست به ایجاد درآمد پایدار زدیم، اظهار کرد: 10 میلیون دلار با مشارکت صندوق بازنشستگی سرمایه‌گذاری کردیم که 50 درصد توسط صندوق و 50 درصد توسط شهرداری و 50 میلیارد تومان نیز به صورت ریالی و در مجموع حدود 550 میلیارد تومان هزینه کردیم که سهم شهرداری تاکنون 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بوده است.

وی افزود: بازگشت این سرمایه‌گذاری برای دوره کنونی شهرداری وجود ندارد چرا که بایستی برای توسعه این پروژه ، ماشین‌آلات جدید خریداری شود و برای این دوره در فکر بازگشت مالی نبوده ایم، البته درست است که ممکن است شهروندان در ظاهر این هزینه را در شهر مشاهده نکنند، اما باقیات‌الصالحاتی برای مجموعه شهر و شهرداری رفسنجان خواهد بود.

شهردار رفسنجان اشتغالزایی 198 نفر در فاز اول این سرمایه‌گذاری در معدن مس سرچشمه را متذکر شد و ادامه داد: بسیار خوشحالیم که مدیریت شهری علاوه بر پیشگامی در حوزه درآمد پایدار، اشتغالزایی نیز انجام داده است.

کهنوجی در ادامه اظهار داشت: قرارداد ما با مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، 7 میلیون مترمکعب در سال بوده که با توجه به اینکه موفق نشدیم تمام ماشین‌آلات را خریداری کنیم، این قرارداد به 4 میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرد. در صورتی که اگر بانک تجارت همکاری لازم را انجام می داد، می‌توانستیم این تعهد را نیز انجام دهیم.

شهردار رفسنجان در همین زمینه تصریح کرد: تاکنون ضمن مشارکت با صندوق بازنشستگی ، 600 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده ایم اما موفق نشدیم این مبلغ را از بانک تجارت در اختیار بگیریم تا به افزایش درآمد پایدار شهرداری منجر شود.

کهنوجی خطاب به وزیر کشور گفت: تقاضا دارم جلسه‌ای را در تهران با حضور جنابعالی، استاندار و آقای پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس با مدیرعامل بانک تجارت هماهنگ کنید تا این بانک اعتبار 600 میلیارد تومانی را به‌صورت وام و تسهیلات به شهرداری بدهد تا هم بتوانیم تا پایان سال اشتغالزایی بیشتری ایجاد کنیم و هم تعهدی که به شرکت مس داده ایم را به انجام برسانیم.

وی افزود: اگر رشد 10 درصدی تولید در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اتفاق افتاده ، بخشی از آن بواسطه همین شرکت معدنی شهرداری بوده که در افزایش کنسانتره نقش بسزایی داشته و به تولید شرکت مس کمک کرده است، لذا در صورت توسعه این شرکت، شاهد افزایش تولیدات شرکت مس نیز خواهیم بود.

شهردار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع افاغنه در شهر نیز اشاره و بیان کرد: طبق آمار حدود 100 هزار نفر جمعیت افاغنه رفسنجان است که به این افراد همه گونه خدمات داده می‌شود که نظافت شهری و سایر موارد مربوطه به فعالیت‌های شهرداری را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده و از سوی دیگر چالش‌های امنیتی خاص خود را به دنبال دارد.

کهنوجی ادامه داد: بعد از 40 سال با همکاری استاندار محترم، مهمان‌شهر رفسنجان با سرمایه‌گذاری شهرداری از شهر خارج و 1400 مکان جهت سکونت آنها در محل جدید برای افاغنه ساخته می‌شود، اما باید برای دیگر افاغنه ساکن در شهر فکری برداشت.

وی هم‌چنین از استاندار جهادی و مردمی کرمان که بسیاری از گره‌های بزرگ و پیچیده را در چند ماهی که سکاندار استان بودند را در رفسنجان باز کردند، تشکر کرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 20 =

مطالب مرتبط
«ملی مس» سرآمد در تولید/گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما کلید خورد

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم شهرنما خبر داد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فعالیت یک هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان/ از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از فعالیت یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.