منو

رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد کاهش ۱۷ درصدی ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی ورودی به دادگستری کل استان کرمان طی سه ماه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گفت: انتظار می رود که با کاهش ورودی ها به دادگستری کل استان، موجودی های شعب کاهش یابد تا چابکی و روزآمدی لازم در بدنه این دستگاه برای تداوم فعالیت های آن ایجاد شود

۱۴ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از ایسنا “یدالله موحد” در شورای معاونین دادگستری و ارتباط ویدئو کنفرانس با روسا و دادستان های سراسر استان کرمان با اشاره به پیش بینی کاهش ورودی پرونده ها در دوران کرونا به دلیل تعطیل شدن بسیاری از فعالیت ها در جامعه، افزود: در دوران پسا کرونا احتمال افزایش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی وجود دارد و دستگاه قضایی در فرصت کنونی و با توجه به افزایش تعداد قضات و کارکنان قضائی استان می تواند در راستای تعیین تکلیف پرونده های معوقه اقدام کند.

وی با بیان این مطلب که میانگین کاهش پرونده های معوقه در سطح کشور ۵۳ درصد است، اظهار کرد: لازم است که دادستان ها و روسای دادگستری های استان نسبت به تعیین تکلیف پرونده های ورودی تا پایان سال ۹۸ اقدام کنند.

نماینده عالی قوه قضایه در استان کرمان خاطر نشان کرد: لازم است که دادستان ها و روسای دادگستری های استان پرونده های تاپایان سال ۹۸ را عنوان پرونده معوقه تلقی کنند و نسبت به تعیین تکلیف این پروند ها به ویژه پرونده های کثیرالشاکی توجه لازم را داشته باشند.

وی در ادامه حفظ کرامت انسانی، مبارزه با فساد و رفع موانع تولید را از اولویت های قوه قضاییه برشمرد و ادامه داد: در حوزه مبارزه با فساد در درون و بیرون از دستگاه قضایی رویکرد جدی و جدیدی در قوه قضاییه ایجاد شده است و لازم است که در این رابطه نیز هماهنگی با مراجع انتظامی و اطلاعاتی افزایش یابد تا با دقت بیشتر در راستای شناسایی منافذ فساد و برخورد جدی تر با مفاسد اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: مدیران و دادستان ها باید به فرمایشات رهبری در رابطه با مقابله با فساد در دستگاه قضایی را جدی بگیرند و هر موضوع و خبری را به صورت عمیق مورد موشکافی قرار دهند.

موحد به لزوم تلاش در راستای رفع موانع تولید نیز تاکید کرد و افزود: بسیاری از بنگاه های اقتصادی استان به ویژه در شهرهای صنعتی مشکلات جدی از جمله مشکلاتی با بانک مرکزی دارند و به منظور کمک به این واحدها باید پرونده های مربوطه به شکلی تعیین تکلیف و دنبال شود تا بتوانند در این شرایط دشوار کنونی گامی به جلو بردارند.

وی تاکید کرد: دادستان ها و روسای دادگستری های استان باید لیستی از بنگاه های اقتصادی فعال در منطقه تحت مدیریت خود را با اطلاعات کامل تدوین کرده و به صورت مستمر روند فعالیت و حل مشکلات این واحدها را مد نظر داشته باشند.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان خاطرنشان کرد: مدیران واحدهای اقتصادی در حوزه های مختلف با درک پشتیبانی و حمایت های قضایی، با دلگرمی و امید بیشتری به ادامه فعالیت های خود می پردازند و حرکت های رو به جلوی این واحدها با قوت بیشتری  تداوم می یابد.

موحد با اشاره به این مطلب که بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، قوه قضائیه باید هوشمند و فعال باشد، گفت: به منظور تحقق هوشمندی در قوه قضائیه باید به استفاده از فناوری های نوین توجه لازم صورت گیرد و به منظور تحقق فعال بودن این قوه نیز باید به نحوی اقدام شود که دستگاه قضایی در تمامی صحنه های مورد نیاز حضور یافته و منتظر دادخواست و پیگیری مراجعان نباشد.

وی افزود: مسئولان و مدیران قضایی در استان کرمان باید در صورت مشاهده هرگونه اقدام و مساله ای در حوزه حقوق عامه، برای حل آنها ورود کرده و کار را تارسیدن به نتیجه نهایی با جدیت دنبال کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که رویکرد تحولی قوه قضاییه باید در تمامی ارکان آن به وضوح قابل مشاهده باشد، تصریح کرد: دادستان های استان باید سه پرونده با محورهای عملکرد دادسرا، تلاش برای حمایت از تولید و رفع موانع تولید و صیانت از حقوق عامه تشکیل داده و اقدامات خودرا در این حوزه ها جمع بندی کنند.

نماینده عالی قوه قضایه در استان کرمان توجه به محرومین را از دیگر اولویت های قوه قضائیه در دوره مدیریت جدید این قوه برشمرد و گفت: دسترسی به عدالت امری ضروری به ویژه برای محرومان و افرادی است که دانش حقوقی و مناعت لازم برای احقاق حقوق خود را ندارند و مدیران قضایی باید براساس ظرفیت های قانونی موجود به این افراد در مسیر احقاق حقوقشان کمک کنند.

وی ادامه داد: نباید به گونه ای باشد که افراد مستضعف و  فقیر از نظر مالی، فرهنگی و یا علمی به دلیل آنکه قدرت بیان و دفاع ندارند و نمی تواند بیگناهی خود را ثابت کند، در دستگاه قضایی مظلوم واقع شوند و دادستان ها و روسای حوزه های قضایی با راهنمایی این افراد، ارائه مشاوره تخصصی، تعیین وکیل معاضدتی و معرفی به مشاور در مسیر کمک به این افراد گام بردارند و به یقین اینگونه اقدامات مقرون به ثواب نیز خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با تاکید بر این مطلب که امروز دشمن تمامی مسائل قضایی ما را رصد و آنها را بزرگنمایی کرده و دستمایه ای برای تاختن به نظام می کند، خاطرنشان کرد: روسا و دادستان ها باید به این موضوعات توجه لازم را داشته و ضمن مشورت با اهالی فن، اطلاع رسانی به موقع، مدیریت شده وحساب شده را در برنامه خود قرار دهند.

موحد با بیان اینکه باید بازخورد و انعکاس وقایع اجتماعی را به شکل مناسبی به جامعه انتقال دهیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید دارند که دشمن دارد مساله سازی می کند و از این رو باید با هوشمندی در برابر اقدامات آنها ایستاد.

وی ضمن بیان این مطلب که قوه قضاییه زمانی می تواند دچار تحول شود که رویکرد و نگرش تمام بدنه جامعه این تحول را درک کرده و در این مسیر حرکت کنند، گفت: حوزه های قضایی استان باید برنامه های تحولی خود را با کاهش ورودی ها، تعیین تکلیف پروند های معوق و رضایتمندی مردم از عملکرد شعبه آغاز کنند.

نماینده عالی قوه قضایه در استان کرمان با اشاره به اینکه ایجاد تحول در دستگاه قضایی باید دو سویه باشد و از بدنه به صدر و از صدر به بدنه تسری یابد، اظهار کرد: روحیه تحولی از ریاست قوه قضائیه آغاز شده و باید در بدنه این قوه در سطح استانی و شهرستانی نیز سرایت یابد.

موحد با بیان این مطلب که بررسی عملکردهای انجام شده نشان دهنده آن است که دستورات ریاست قوه قضائیه را با جدیت دنبال کرده ایم، گفت: به رغم تمامی مشکلات موجود باید خدمت و مسئولیتی که پذیرفته ایم را به درستی و به صورت کامل دنبال کنیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یازده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.