منو

کسب رتبه اول سرمایه‌گذاری خارجی توسط استان کرمان

استاندار کرمان گفت: در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی، استان کرمان در سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرد و این موفقیت در رشد توسعه اقتصادی شاخص بسیار مهمی محسوب می‌شود.

۲۸ تیر ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، سومین کارگروه اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ بعدازظهر سه‌شنبه ۲۷ تیر به ریاست استاندار کرمان و حضور اعضا برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با تاکید بر رصد‌ تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سال جاری افزود: سال جاری نسبت به تعهدات سال گذشته عقب هستیم که باید به آن توجه و بررسی شود.

وی با بیان این مطلب که بخشی از ریزش‌ها جهت ایجاد فرصت‌های شغلی طبیعی است، بیان داشت: کرمان در بین ۶ استان برتر کشور از لحاظ خالص اشتغال قرار دارد و این درحالی است که تعداد زیادی از استان‌ها دارای رشد منفی بوده‌اند، اما استان کرمان رشد مثبت داشته است.

استاندار کرمان با اشاره به اشتغال افراد دارای مدارک دیپلم به پایین، بیان داشت: برخی مشاغل در شرکت‌ها و کارخانه‌ها، فقط با مدرک دیپلم به پایین پذیرش دارند و مشاغل پایداری نیز محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۱، رتبه اول کشور را دارد که در رشد توسعه اقتصادی شاخصه بسیار مهمی محسوب می‌شود، اظهار داشت: در سال جاری نیز کوشش خواهیم کرد رتبه استان در جایگاه مناسبی قرار گیرد.

فداکار در خصوص پایین بودن میزان اشتغال زنان نسبت به مردان، افزود: بخشی از اشتغال در حوزه صنعت و کشاورزی بوده که مردان بیشتر در حال فعالیت هستند، هرچند در زمینه کشاورزی زنان حضور داشته‌اند اما در سامانه ثبت نشده است. همچنین برخی از اشتغال‌ها خانگی بوده که خانم‌ها در آن سهیم هستند.

جذب 278 میلیون دلار سرمایه خارجی در کرمان

صادق سلطانی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در این جلسه گفت: سال گذشته در مجموع بیش از 278 میلیون دلار سرمایه خارجی جذب شده برای استان کرمان در دفاتر سازمان سرمایه‌گذاری به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری نیز مبلغ 25 میلیون و 955 هزار دلار با ارزش تقریبی بیش از 1000 میلیارد تومان سرمایه خارجی وارده برای استان کرمان در دفاتر سازمان سرمایه‌گذاری به ثبت رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان تصریح کرد: سال گذشه استان کرمان با جذب بیش از 278 میلیون و 277 هزار دلار سرمایه خارجی با ارزش تقریبی بیش از 11 هزار میلیارد تومان، رتبه اول را در بین استان‌های کشور در زمیه جذب سرمایه‌گذاری خارجی به خود اختصاص داده است.

سلطانی‌نژاد اضافه کرد: در سال گذشته برای هفت طرح در استان کرمان جمعا به ارزش 48 میلیون و 41 هزار دلار معادل 2000 میلیارد تومان مجوز سرمایه‌گذاری خارجی صادر شده است.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری نیز پرونده مربوط به پنج طرح سرمایه‌گذاری به سازمان ارسال شده که تاکنون چهار مجوز جمعا به ارزش 46 میلیون و 921 هزار دلار معادل 1970 میلیارد تومان برای طرح‌های استان کرمان صادر شده و یک پرونده نیز در دست بررسی است.

محمدرضا وحیدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در این جلسه با اشاره به وضعیت بازار کار استان در سال ۱۴۰۱ افزود: جمعیت فعال استان بیش از ۹۶۵ هزار نفر است و روند بیکاری از ۱۱.۲ سال گذشته به ۸.۶ در سالجاری رسیده است.

وی با بیان این مطلب که برای ایجاد اشتغال تمام دستگاه‌ها باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، اظهار داشت: استان کرمان از نظر خالص ایجاد اشتغال، بین ۶ استان برتر کشور قرار دارد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته ۶۱ درصد فرصت‌های شغلی مرتبط با مردان و ۳۹ درصد مربوط به خانم‌ها بوده است، افزود: امسال در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی باید به اشتغال خانم‌ها توجه بیشتری شود از طرف دیگر حدود ۸۸ درصد مشاغل استان مربوط به افراد دیپلم و زیر دیپلم بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد اشتغال مرتبط به خدمات، ۳۰ درصد معدن و ۲۴ درصد مرتبط به کشاورزی بوده است، بیان داشت: ۸۷ درصد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان مربوط به مناطق شهری و ۱۷ درصد در مناطق روستایی بوده است.

وحیدی همچنین با بیان اینکه ۴۶ هزار فرصت شغلی در سال‌جاری مورد انتظار است، افزود: در خصوص اشتغالزایی باید به پایدار بودن مشاغل نیز توجه شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

مطالب مرتبط
«ملی مس» سرآمد در تولید/گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما کلید خورد

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم شهرنما خبر داد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فعالیت یک هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان/ از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از فعالیت یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.