منو

استفاده از ماسک و دستکش در ناوگان مسافربری برون شهری استان کرمان اجباری است

مدیرکل راهداری استان کرمان از اجباری بودن استفاده از ماسک و دستکش یک بار مصرف در ناوگان مسافربری برون شهری استان کرمان خبر داد.

۱۴ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از تسنیم، سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کرمان اظهار داشت: تهمیدات پیشگیرانه‌ای در راستای قطع زنجیره بیماری، حفظ سلامت عموم جامعه و مقابله با شیوع بیشتر ویروس در سطح جامعه در استان انجام شده است.

وی با اجباری بودن استفاده از ماسک و دستکش یک بار مصرف جهت مدیران، پرسنل، رانندگان، خدمه و مسافرین در محیط ترمینال، دفاتر فروش بلیت و داخل اتوبوس‌ها و سواری کرایه‌های بین شهری در استان کرمان خبر داد و گفت: در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وفق ضوابط و مقررات، از فعالیت شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل و حرکت ناوگان برون شهری جلوگیری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با تاکید بر اینکه تمامی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا هستند گفت: هر گونه تخطی و یا کوتاهی در این زمینه تخلف حمل و نقلی محسوب شده و تخلف آنها از طریق کمیسیون‌های ماده 11 و 12 پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی متعددی برای شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در استان کرمان بیان کرد: ناوگان مسافربری استان کرمان طبق پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت مداوم قبل و بعد از هر سفر توسط رانندگان و مالکان اتوبوس‌ها ضدعفونی می‌شوند.

حاج‌سیدعلیخانی با عنوان اینکه بر روی تمام بلیت‌‌ها پیامی مبنی بر الزام استفاده از ماسک و دستکش درج شده افزود: ظرفیت پذیرش مسافر در اتوبوس‌ها و خودروهای سواری عمومی کاهش داده شده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رانندگان سواری کرایه در صندلی جلو یک نفر و در صندلی عقب فقط 2 نفر مسافر سوار کرده و با ظرفیت سه سرنشین طی مسیر می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 110 شرکت و موسسه حمل نقل مسافربری جاده‌ای در استان کرمان فعالیت می‌کنند گفت: از این تعداد 85 شرکت و موسسه اتوبوسی و تعداد 35 شرکت حمل و نقل سواری کار جابه‌جایی مسافران استان کرمان را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه سامانه پیامکی 10000341 برای ثبت شکایات مردم فراهم شده است افزود: این سامانه به‌صورت روزانه پایش و پیامک‌های مردمی مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز برخورد لازم با شرکت‌ها و رانندگان در کمیسیون‌های ماده 11 و ماده 12 به عمل می‌آید.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شش =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.